Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » SAMOK julkaisi tavoitteensa koulutuksen digiloikkaan

Suomen opiskelijakuntien liitto - SAMOK ry

SAMOK julkaisi tavoitteensa koulutuksen digiloikkaan

Julkaistu: 14.12.2015 klo 15:19
Julkaisija: Suomen opiskelijakuntien liitto - SAMOK ry

14.12.2015

Suomen opiskelijakuntien liitto - SAMOK on luonut omat askelmerkkinsä koulutuksen digitalisaatioon.

Digipaperin keskiöön SAMOK on nostanut koulutukseen hakeutumisen, opetuksen sekä palvelut. Digitalisaatio tulee muokkaamaan työn tekemisen tapaa ja luomaan aivan uusia mahdollisuuksia aivan jokaisella alalla, joten sitä ei yksinkertaisesti voi sivuuttaa koulutuskeskustelussa.

Koulutuksen digitalisaatio sisältyy myös Sipilän hallituksen hallitusohjelmaan, jossa digitalisaatio on kärkihankkeena.

"Digiloikasta puhutaan paljon, mutta harvoin tarjotaan konkreettisia esityksiä sen toteuttamiseen. Haluamme olla aloitteellisia ja vastata opetusministeri Grahn-Laasosen asettamaan haasteeseen julkaisemalla tavoitteemme digipaperin muodossa", digipaperin laatinut SAMOKin hallituksen jäsen Jani Mäntysaari summaa.

SAMOKin digipaperi sisältää toimenpide-ehdotuksia, joilla suomalainen korkeakoulutus päivitetään digiaikaan.

"Olemme ylpeitä saadessamme esittää pohjan koulutuksen digitalisaatiokeskusteluun Tämä on vasta keskustelunavaus johon toivomme vastineita ja rohkeita kannanottoja!", iloitsee SAMOKin puheenjohtaja Joonas Peltonen.

#digipaperi

Jani Mäntysaari, hallituksen jäsen, 050 389 1002, etunimi.sukunimi@samok.fi