Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Sairaanhoitajapäivien avajaiset: 90 vuotta osaamista, tietoa ja välittämistä

Suomen sairaanhoitajaliitto

Sairaanhoitajapäivien avajaiset: 90 vuotta osaamista, tietoa ja välittämistä

Julkaistu: 12.03.2015 klo 07:00
Julkaisija: Suomen sairaanhoitajaliitto

Suomen suurin sairaanhoitajien koulutus- ja verkostoitumistapahtuma Sairaanhoitajapäivät avaa ovensa tänään Messukeskuksessa Helsingissä. Tänä vuonna Sairaanhoitajapäivillä juhlitaan myös Sairaanhoitajaliiton 90. toimintavuotta.

- Sairaanhoitajaliiton työ on ollut määrätietoista työtä sairaanhoitajien ja hoitotyön kehittämisen puolesta, mutta myös työtä kaikista sosiaaliluokista tulevien naisten työelämään siirtymisen ja tasa-arvopyrkimysten hyväksi sekä toimivien työmarkkinoiden synnyttämiseksi, Sairaanhoitajaliiton puheenjohtaja Merja Merasto sanoo.

Merasto pitää ensiarvoisen tärkeänä, että tämän päivän sairaanhoitajat ovat yhtä aktiivisia ja rohkeita vaikuttajia kuin edeltäjänsä.  Käynnissä olevaa sosiaali- ja palvelurakenneuudistusta ei toteuteta ilman hoitotyön käytännön asiantuntemusta ja toimivaltaista hoitotyön johtoa.

- On aika ottaa haltuun hoitotyön johtaminen uudistuvissa Sote-rakenteissa. On panostettava osaamisen johtamiseen, henkilöstövoimavarojen kehittämiseen, tutkimusnäyttöön perustuvien käytäntöjen luomiseen sekä ammattilaisten välisen työnjaon uudistamiseen. Niistä syntyy laatu, turvallisuus, tuottavuus ja vetovoimaisuus, Merasto sanoo.

Sairaanhoitajapäivien avajaisissa kuullaan myös Tasavallan presidentin tervehdys.

HUOM. Avajaiset suorana lähetyksenä

Avajaisia voi seurata myös suorana lähetyksenä Sairaanhoitajapäivien sivulta. Avajaisten puheet on katseltavissa myös Sairaanhoitajaliiton Youtubessapäivien jälkeen. Twitterissä keskustelua voi seurata #SHpaivat.

Sairaanhoitajapäivät 12.-13.3.2015

Sairaanhoitajapäivät 2015 on Suomen sairaanhoitajaliiton ja Messukeskuksen järjestämässä hoitotyön ammattitapahtumassa on kymmeniä asiantuntijaluentoja ajankohtaisista aiheista sekä laaja näyttely. Päiville osallistuu vuosittain yli 5 000 hoitoalan ammattilaista.

Toimittajat ovat lämpimästi tervetulleita seuraamaan päivien puheenvuoroja ja luentoja (ohjelma liitteenä).
Median akkreditoituminen Messukeskuksen verkkosivuilla

Vaihtoehtoisesti voi akkreditoitua päivien aikana Messukeskuksen Lehdistökeskuksessa (eteläinen sisäänkäynti, 2. kerros). Lehdistökeskus palvelee koko päivien ajan.

Viestintä- ja markkinointijohtaja Laura Niemi, Sairaanhoitajaliitto, laura.niemi@sairaanhoitajaliitto.fi, puh. 050 3738602

90 vuotta osaamista, tietoa ja välittämistä

Sairaanhoitajaliitto perustettiin Helsingin Säätytalossa 25.1.1925. Jo perustamisesta lähtien tehtävämme on ollut yhdistää sairaanhoitajat huolehtimaan asiantuntevasta ammatistaan, edunvalvonnasta sekä korkeatasoisesta hoitotyöstä.

Tänään Suomen sairaanhoitajaliitto ry on merkittävä terveydenhuollon vaikuttaja sairaanhoitajia koskevissa asioissa. Tehtävänämme on kehittää hoitotyötä, antaa ammatillista tukea ja edistää sairaanhoitajien asemaa asiantuntijoina. Meihin kuuluu lähes 50 000 hoitotyön ammattilaista. Joukossamme on sairaanhoitajia, terveydenhoitajia, kätilöitä ja ensihoitajia (AMK).

Sairaanhoitajaliiton konserniin kuuluvat myös koulutus- ja kustannusyhtiö Fioca Oy ja Hoitotyön tutkimussäätiö Hotus.