Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Riitta Koskenranta on vuoden 2013 YES-opettaja Kotkan-Haminan seudulla

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Riitta Koskenranta on vuoden 2013 YES-opettaja Kotkan-Haminan seudulla

Julkaistu: 11.12.2013 klo 13:08
Julkaisija: Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

YES Kotka-Hamina on valinnut vuoden YES-opettajaksi Kotkansaaren koulun historian ja yhteiskuntaopin lehtori Riitta Koskenrannan.

Tunnustuksen antoi YES Kotka-Hamina ja Valtakunnallinen YES ry.

– Riitta Koskenranta on tehnyt pitkäjänteistä yrittäjyyskasvatustyötä Kotkan-Haminan seudulla. Vuosittain toistuvat Matkalla omaan asuntoon -projekti ja 9.-luokkalaisten Suomalaisen yrittäjän päivä -projektit ovat pitkälti Koskenrannan ideoinnin ja suunnittelutyön tulosta. Yhteiskuntaopin opetuksen tukena hän on useamman vuoden käyttänyt Nuori yrittäjyys - NY Menestyksen avaimet - Oma Talous -materiaalia. Kuluva lukuvuosi on ollut useassa Kotkan koulussa enemmän kuin haasteellinen homeongelmien vuoksi, myös oppikirjoja ja -materiaaleja on jouduttu hävittämään. Riitta Koskenranta ratkaisi oppimateriaalin puuttumista osittain siten, että hän lähti Nuori yrittäjyys Vuosi yrittäjänä ohjelmaan mukaan. Yrittäjyys on usein ongelmanratkaisua, kertoo YES Kotka-Haminan projektipäällikkö Maarit Koverola.

YES Kotka-Hamina kiittää Koskenrantaa myös aktiivisesta osallistumisesta alueellisiin ja kansallisiin yrittäjyyskasvatuksen täydennyskoulutuksiin ja -tapahtumiin. Koskenranta on omalla innostavalla toiminnallaan levittänyt yrittäjyyskasvatusosaamista ja -tietoutta koulun sisällä, Kotkan-Haminan seudulla ja Suomessa.

Tunnustus jaetaan Koskenrannalle Yrittäjyyskasvatus ja työelämätaidot yhteiskunnan muutosten pyörteissä tilaisuudessa, Opetushallituksessa, Helsingissä tänään 11.12.2013.

Valtakunnallinen YES ry ja YES verkosto palkitsee vuosittain jokaiselta YES-alueelta opettajan, joka on työssään edistänyt esimerkillisesti yrittäjyyskasvatusta. Tunnustus myönnetään opettajalle joka:

• omaa myönteisen ja aktiivisen asenteen yrittäjyyskasvatukseen
  • toteuttaa ja kehittää yrittäjyyskasvatusta omassa opetuksessaan
  • levittää omalta osaltaan yrittäjyyskasvatustietoutta omalla alueellaan

Kaikki vuoden 2013 YES-opettajat julkistetaan 11. joulukuuta Helsingissä. Tiedot palkituista julkaistaan YES:n valtakunnallisilla nettisivuilla viim. 12.12. http://www.yes-keskus.fi/

Maarit Koverola

YES Kotka-Hamina

Cursor Oy

040 190 2545, maarit.koverola@cursor.fi

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö vastaa Kotkan, Haminan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kuntien yritysneuvonnasta ja toteuttaa seudun elinkeinokehittämishankkeita. Cursor palvelee Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle asettuvia yrityksiä liiketoiminnan perustamis- ja kehittämisasioissa. Toimipisteemme sijaitsevat Kotkassa Eagle-talossa E18-tien varrella ja Haminan keskustassa Raatihuoneentorilla. Cursorin omistavat seudun kunnat (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti ja Miehikkälä) yhdessä alueen teollisuusyritysten ja rahoituslaitosten kanssa.

www.cursor.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon