Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Rakentamisen ja remontoinnin suurtapahtuma valtaa Tampereen 14.–16.2.

Tampereen Messut

Rakentamisen ja remontoinnin suurtapahtuma valtaa Tampereen 14.–16.2.

Kutsu.
Julkaistu: 10.02.2014 klo 19:21
Julkaisija: Tampereen Messut

ASTA RAKENTAJA -MESSUILLA ON 316 NÄYTTEILLEASETTAJAA

Ensi perjantaina 14.2. Tampereen Messu- ja Urheilukeskus täyttyy kolmen päivän ajaksi rakentamisen, remontoinnin ja asumisen teemoista. Kahteen isoon näyttelyhalliin laajentuvilla Asta Rakentaja 2014 -messuilla on ennätykselliset 316 näytteilleasettajaa. Tietoa ja nähtävää riittää niin oman kodin rakentajille, remontoijille ja kunnostusprojekteja suunnitteleville kuin myös rakennus- ja kiinteistöalan ammattilaisille sekä kiinteistöjen korjaushankkeista vastaaville. Viikonlopun tarjontaa täydentää 15.–16.2. toteutettava Keräily Kevät 2014 -tapahtuma, jossa on 44 näytteilleasettajaa.

Pirkanmaan suurin rakennusalan tapahtuma Asta Rakentaja on yksi Suomen merkittävimmistä alan messuista. Tänä vuonna tapahtuma laajenee A-hallin lisäksi uuteen E-halliin, ja kasvaa sen myötä uusiin ennätysmittoihin. Messuilla on yli 6000 näyttelyneliötä ja 316 näytteilleasettajaa eli 25 yritystä enemmän kuin viime vuonna. Seminaarit, tietoiskut ja työnäytökset muodostavat messupäiville laajan ohjelmatarjonnan.

Perjantaina järjestettävien seminaarien Kehittyvä rakentaminen 2014 ja Ratkaisut korjausrakentamiseen – asiantuntijaseminaari taloyhtiöiden päättäjille sisällöt on suunnattu etenkin rakentamisen ja kiinteistöalan ammattilaisille sekä kiinteistöjen ja pientalojen korjaushankkeista vastaaville. Messujen ohjelma kattaa laajasti pienrakentajien, remontoijien ja rakentamishankkeita suunnittelevien messuvieraiden tarpeet. Lauantaina järjestettävässä Aamulehden paneelikeskustelussa pohditaan Tampereen kaupunkikuvan kehittämistä ja ajankohtaisia rakentamishankkeita. Viikonloppuna messuisäntänä ja työnäytösten vetäjänä toimii remonttimies Jorma Piisinen. Sunnuntaina ohjelmaan tuovat vauhtia Duudsoneiden Jarno ”Jarppi” Leppälä ja Hannu-Pekka ”HP” Parviainen, jotka toimivat hyväntekeväisyyshuutokaupan meklareina. Huutokaupan tuotto lahjoitetaan lyhentämättömänä Tampereen SOS-lapsikylän toiminnan tukemiseen.

Uutuutena messualueelta löytyvät LVI-alan teema-alue, neuvontapalveluja tarjoava Tampereen Arkkitehtuuriklinikka, Tuotelava ja Asta Rakentaja Tori, jonne kävijät voivat tuoda rakentamiseen ja asumiseen liittyviä osto- ja myynti-ilmoituksia. Yleisön kestosuosikki on Puusuutareiden eli TAMKin rakennustekniikan opiskelijoiden rakentama TuoteTalo, joka laajenee tänä vuonna terassilla ja piha-alueella.

Viikonloppuna Kodin Terra Kolmenkulma tarjoaa ilmaisen parkkipaikan sekä bussikuljetuksen messuille. Maksuton Lapsiparkki on avoinna lauantaina ja sunnuntaina. Viikonloppuna 15.–16.2. messuvierailla on mahdollisuus tutustua samalla käynnillä Keräily Kevät -tapahtumaan, jossa on myytävänä laajat valikoimat erilaisia keräilyesineitä. Tapahtumassa on 44 näytteilleasettajaa ja yli 500 näyttelyneliötä.

Asta Rakentaja -messut 14.–16.2.2014 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen A- ja E-hallissa. Keräily Kevät -tapahtuma 15.–16.2.2014 D-hallissa. Tapahtumat ovat avoinna klo 10–17. Viime vuonna tapahtumakokonaisuus houkutteli 18 826 kävijää. Tarkemmat tiedot messuista www.asta.fi ja www.kerailymessut.fi.

Hyvä median edustaja:
Alla on tietoa mediapalveluista ja akkreditoitumisesta messuille. Saat lehdistökutsun ja VIP-pysäköintilipun kätevästi postitse, kun akkreditoidut jo tiistaina 11.2. klo 15 mennessä. Tarkemmat tiedot tapahtuman sisällöstä on julkaistu lehdistötiedotteessa 24.1.2014. Mediasivut: www.asta.fi (Medialle).

AVAJAISSEMINAARI:
RT:n Kehittyvä rakentaminen 2014 -seminaari perjantaina 14.2. klo 10.30–13.30

Rakennusteollisuus RT ry järjestää avajaispäivänä ajankohtaisseminaarin, joka tarjoaa tietoa, työkaluja ja tutkimustuloksia rakentamisen laadun ja tuottavuuden parantamiseksi.

• Tilaisuuden avaus
    Juha Salmi, Image Builder Oy

• Kokemuksia onnistuneesta työmaan johtamisesta
    Millaista johtamista edellyttää tuotannon sujuvuus – laadukas ja tuottava työmaa?
    Anssi Koskenvesa, Mittaviiva Oy

• Tietotekniikka työnjohdon työkaluna
    Mobiilisovelluksilla ajan säästöä ja systemaattisuutta
    Timo Makkonen, Congrid Oy

• Rakentamisen kuivaketjulla laadukkaampi lopputulos
    Työmaan kosteudenhallinnasta kuivana pitoon
    Olli Teriö, TTY

• RALA-projektipalaute hankkeen tuloksellisuuden apuna
    RALA-projektipalautteen avulla tunnistat projektin onnistumiskohdat ja kipupisteet
    Tuula Råman, RALA

• Rakennustuotteiden kelpoisuus – tiedätkö tehtäväsi?
    CE-merkintä, tyyppihyväksyntä, varmentamistodistus, suoritustasoilmoitus… mitä ne tarkoittavat eri hankeosapuolille?
    Jani Kemppainen, Rakennusteollisuus RT ry

• Ilmoitusvelvollisuus verottajalle voimaan kesällä, kuinka toimin?
    Mitä uusi laki edellyttää yrityksiltä ja työntekijöiltä ja miten voit valmistautua?
    Ville Wartiovaara, Talonrakennusteollisuus ry

• Kohti nollaenergiarakentamista
    Rakennusten energiatehokkuusdirektiivi tuo uusia haasteita rakennusalalle
    Pirkko Harsia, TAMK

PANEELI:
Tampereen kaupunkikuvan kehittäminen ja ajankohtaiset rakentamishankkeet
lauantaina 15.2. klo 13.00–14.00, Ohjelmalava

Yhteistyössä Aamulehden kanssa järjestetään paneelikeskustelu, jossa nostetaan esille muun muassa Tampereen keskusta-alueen rakentamishankkeet ja tulevaisuudennäkymät. Yleisö voi esittää kysymyksiä asiantuntijoille keskustelun lopuksi tai lähettää kysymyksiä etukäteen osoitteessa www.asta.fi/paneeli.

Keskustelijat:

• puheenjohtaja, toimittaja Anu Leena Koskinen, Aamulehti
  • päätoimittaja Jorma Mukala, Arkkitehti-lehti
  • yhdyskuntasuunnittelun teorian professori Panu Lehtovuori, Tampereen teknillinen yliopisto
  • projektiarkkitehti Veikko Vänskä, Tampereen kaupungin keskustahanke
  • konsernijohtaja Kari Kankaala, Tampereen kaupunki
  • toiminnanjohtaja Liina Kangas, Tampere Tunnetuksi ry

LEHDISTÖLOUNAS:
Median edustajille tarjotaan lounas messujen aikana. Ilmoittaudu lounaalle akkreditoitumislomakkeella. Lehdistölounaslipukkeen saat lehdistöhuoneesta (pääaula, 1. krs).

HAASTATTELUPYYNNÖT:
Toiveet messuihin liittyvistä asiantuntijahaastatteluista ja kuvausjärjestelyistä voi jättää Tampereen Messujen viestintään kätevästi akkreditoitumislomakkeella tai sähköpostitse tanja.jarvensivu(a)tampereenmessut.fi.

MEDIAN AKKREDITOITUMINEN:

• Median edustajat pääsevät Asta Rakentaja 2014 -messuille ja Keräily Kevät 2014 -tapahtumaan maksutta täyttämällä akkreditoitumislomakkeen osoitteessa www.asta.fi (Media).
  • Lähetämme viimeistään tiistaina 11.2.2014 klo 15 mennessä akkreditoituneille toimittajille lehdistökutsun ja VIP-pysäköintilipun postitse. Tämän jälkeen kutsun ja pysäköintilipun voi noutaa omalla nimellään pääsisäänkäynnin lippupisteestä, jossa lukee PRESS.
  • Kutsut jätetään ovimiehelle. PRESS-rintamerkki noudetaan lehdistöhuoneesta (1. krs).
  • Messujen aikana akkreditoituminen lehdistöhuoneessa. Varauduthan esittämään pressikorttisi.

LEHDISTÖHUONE:

• Lehdistöhuone sijaitsee 14.–16.2. Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen pääaulassa (1. krs).
  • Avoinna messujen aukioloaikojen mukaan pe 14.2., la 15.2. ja su 16.2. klo 10–17.
  • Median edustajien tulee noutaa lehdistöhuoneesta Tampereen Messujen PRESS-rintamerkki.
  • Lehdistöhuoneessa on jaossa messujärjestäjän ja näytteilleasettajien tiedotusmateriaalia.
  • Toimittajien käytössä on tietokone ja nettiyhteys, maksuton vaatesäilytys.
  • Päivystys lehdistöhuoneessa: Tanja Järvensivu, p. 050 536 8133 ja Aino Paavola, p. 0400 914 877.

MEDIAN PYSÄKÖINTI:

• Median VIP-pysäköintialue on D-hallin läheisyydessä Ilmailunkadun varrella (opastus alueella).
  • Median pysäköinti on maksuton.
  • Lähetämme viim. 11.2. klo 15 mennessä akkreditoituneille toimittajille VIP-pysäköintilipun postitse.
  • VIP-pysäköintialueelle pääsee pressikortilla, alueelta poistuttaessa tarkistetaan VIP-pysäköintilippu.
  • Tapahtuman aikana VIP-pysäköintilipun saa lehdistöhuoneesta.
  • Mikäli pysäköit muualla kuin VIP-pysäköintialueella, saat lehdistöhuoneesta tähän tarkoitetun lipukkeen.

MEDIAMATERIAALIT:

MESSUINFO:

• Aukioloajat:
    Asta Rakentaja pe 14.2., la 15.2. ja su 16.2. klo 10 - 17.
    Keräily Kevät la 15.2. ja su 16.2. klo 10 - 17.

• Sisäänpääsy:
    aikuiset 12 € (lapset alle 15 v aikuisen seurassa maksutta)
    opiskelijat/eläkeläiset 10 € (voimassaolevalla kortilla)
    kolmen päivän lippu 16 €
    ryhmälippu 9 € (väh. 10 hlöä)
    S-etukortilla 2 € alennus (vain normaalihintaisesta lipusta, edun tarjoaa Kodin Terra Kolmenkulma).

• Pysäköinti:
    Pysäköinti 5 €. Pysäköintilipuke esitetään pysäköinninvalvojalle pysäköintialueelta poistuttaessa.

• Kulkuyhteydet:
    Tampereen Messu- ja Urheilukeskus sijaitsee osoitteessa Ilmailunkatu 20, Tampere. Tampereen kaupungin keskustasta Keskustorilta Messu- ja Urheilukeskukseen liikennöivät Tampereen Joukkoliikenteen linjat 1 ja 7. Aikataulut: aikataulut.tampere.fi.

Y7-vuorot: Messupäivinä liikennöi myös linja Y7. Aikataulu: www.asta.fi (Messuinfo).

Ilmainen bussikuljetus Kodin Terrasta: Kodin Terra Kolmenkulma (Nokia) tarjoaa lauantaina ja sunnuntaina ilmaisen pysäköinnin ja bussikuljetuksen messuille. Aikataulu: www.asta.fi (Messuinfo).

• Lapsiparkki:
    Tampereen Sisun valvoma maksuton Lapsiparkki on avoinna lauantaina 15.2. ja sunnuntaina 16.2. klo 10 - 17 (pääaula, 1. krs). Ikäsuositus lapsille on 3–10 vuotta. Lapsiparkissa lapset voivat leikkiä, lukea, piirtää, askarrella ja pelata pelejä. Perjantaina suljettu.

• Hallit:
    Asta Rakentaja: A-halli ja E-halli.
    Keräily Kevät: D-halli.

• Järjestäjä:
    Tampereen Messut Oy toteuttaa Asta Rakentaja -messut yhteistyössä Tampereen ammattikorkeakoulun ja Puusuutarit ry:n kanssa seitsemännen kerran. Keräily Kevät -tapahtuman järjestää Tampereen Messut Oy.

• TähtiUutiset:
    Duudsoneiden haastattelu ”Levitämme positiivista anarkiaa” TähtiUutiset-verkkolehdessä www.tahtiuutiset.fi.

Tervetuloa messuille!

LISÄTIEDOT: www.asta.fi, www.kerailymessut.fi