Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » RADIOJUTTU: Opettajia eläköityy eniten – uhkaako työntekijäpula?

Source Creative Oy

RADIOJUTTU: Opettajia eläköityy eniten – uhkaako työntekijäpula?

Julkaistu: 25.04.2016 klo 06:00
Julkaisija: Source Creative Oy

Jokainen meistä jää aikanaan eläkkeelle, sehän on selvä. Joillekin aloille eläköitymistahti kuitenkin kolahtaa kovemmin kuin toisille, ja yksi tällaisista aloista on opetusala. Jutellaan seuraavaksi siitä, millä tahdilla opettajat jäävät eläkkeelle ja millaisia opettajia tarvitaan lisää.

Haastateltavina ovat johtava asiantuntija Markku Salomaa Kevasta ja neuvottelujohtaja Petri Lindroos OAJ:ltä.

Toimittajana on Elina Lukka.

RADIOILLE TIEDOKSI

Jutussa esiteltävät luvut perustuvat Kevan tekemään eläköitymisennusteeseen. Ennusteessa ovat mukana työntekijät, jotka olivat kunnalla töissä vuoden 2013 lopussa. Ennuste perustuu aikaisempien vuosien lukuihin.

Radiohaastattelusta on saatavilla valmiiksi editoidut noin 3 ja 5 minuutin jutut. Jutut ovat radioille vapaasti ja veloituksetta julkaistavissa ja editoitavissa.

JULKAISUVAPAA HETI

Radiojuttu on tuotettu yhteistyössä Kevan kanssa.

Oheisen linkin takaa voit ladata radiotiedostot:

Tiedottaja Riitta Säteri
Keva
riitta.sateri@keva.fi
www.keva.fi

Keva on Suomen suurin työeläkevakuuttaja, joka huolehtii julkisen sektorin eli kunta-alan, valtion, evankelis-luterilaisen kirkon ja Kelan työntekijöiden eläkeasioista. Kevalla on noin 1,3 miljoonaa henkilöasiakasta. Kunta-alan tulevaisuuden eläkkeitä turvataan muun muassa sijoitustoiminnalla, ja sijoitusten markkina-arvo oli vuoden 2015 lopussa 44,2 miljardia euroa. Organisaation virallinen nimi on Keva. Kuntien eläkevakuutus –nimestä luovuttiin vuonna 2011.