Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Pietarin tiedeviikoilta jaettu ensimmäinen palkinto Mikkeliin

Miktech Oy

Pietarin tiedeviikoilta jaettu ensimmäinen palkinto Mikkeliin

Julkaistu: 21.12.2011 klo 13:05
Julkaisija: Miktech Oy

DI Juri Volaman 7.12.2011 Pietarissa pitämä esitys ”Commercialization of university-based analysis services” otettiin erittäin hyvin vastaan St.Petersburg State Polytechnic Universityn järjestämillä tiedeviikoilla, ja palkittiin jaetulla ensimmäisellä sijalla. Esitys käsitteli yliopistolaboratorioiden kaupallistamista, jota tutkittiin Mikkelin seudun Osaamiskeskuksessa alkuvuoden 2011 aikana. Venäjällä haetaan ratkaisuja pitkälti samankaltaisiin ongelmiin kuin Suomessa – kuinka yliopistolaboratorioiden laitteiden käyttöastetta voitaisiin nostaa, ja kuinka laboratorioiden tarjoamia mahdollisuuksia voitaisiin hyödyntää kaupallisesti siten, että laboratoriot eivät olisi niin vahvasti riippuvaisia ulkopuolisesta rahoituksesta. Tutkimus tehtiin diplomityönä Lappeenrannan teknillisen yliopistolle.

“The Week of Science and Academic Research” –tapahtuma järjestettiin tänä vuonna 40:ttä kertaa venäläisen matemaatikon ja tiedemiehen Michailo Lomonosovin 300-vuotisjuhlien kunniaksi. Tapahtumaan osallistuu vuosittain opiskelijoita, tutkijoita, valmistuneita sekä jatko-opiskelijoita yliopistoista, korkeakouluista ja tutkimuslaitoksista Venäjältä, Valko-Venäjältä, Kazakstanista, Latviasta, Liettuasta, Puolasta, Ukrainasta, Suomesta sekä Virosta.  Keskiviikkona tapahtumaan oli Pietarin ulkopuolelta saapunut nuoria esittelemään opinnäytteitään Venäjältä Chelyabinskistä ja Pskovista sekä Suomesta.

Miktech Oy
Projektipäällikkö Juri Volama
juri.volama at miktech.fi, +358 440 361 628

Miktech Oy on innovaatio- ja teknologiakeskus, joka edistää tutkimustoiminnan ja elinkeinoelämän toimintaedellytyksiä keskittyen uuden teknologian synnyttämiseen ja käyttöönottoon sekä teknologiayhtiöiden toiminnan kehittämiseen. Miktechillä on keskeinen rooli alueen kehittämistyössä, sillä Miktech koordinoi Mikkelin kaupungin kehittämisstrategian mukaisia kehityshankkeita teknologian saralla.