Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Oodi sivistykselle - Helsingin työväenopiston 100-vuotisjuhlajulkaisu

Minerva Kustannus Oy

Oodi sivistykselle - Helsingin työväenopiston 100-vuotisjuhlajulkaisu

Julkaistu: 10.09.2014 klo 10:10
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Samu Nyströmin kirjoittama historiikki Oodi sivistykselle - Helsingin työväenopisto 100 vuotta ilmestyy viikolla 39

Helsingin työväenopisto on jo sadan vuoden ajan tarjonnut kaupunkilaisille mahdollisuuksia paitsi itsensä kehittämiseen, myös tietoja ja taitoja muuttuvan maailman ymmärtämiseen ja kaupunkiyhteisössä elämiseen.
FT Samu Nyströmin Oodi sivistykselle on positiivinen kertomus helsinkiläisistä, jotka ovat halunneet käyttää vapaa-aikansa itseään kehittäen ja toteuttaen. Se on samalla laaja katsaus suomalaiseen vapaaseen sivistystyöhön ja aikuiskoulutukseen sekä Helsingin historiaan.
Muutamasta vuosittaisesta kurssista ja parista tuhannesta opiskelijasta alkunsa saanut työväenopisto kasvoi sadan vuoden aikana yhdeksi Euroopan suurimmaksi aikuiskasvatusinstituutiksi. Kirja kertoo siitä, miksi Suomen pääkaupunki on vapaata sivistystyötä järjestänyt ja minkälaista opiston toiminta on eri aikoina ollut.
Työväenopistossa on ollut kymmeniä tuhansia opettajia, joiden joukkoon on mahtunut niin kansallisia vaikuttajia, merkittäviä tiedemiehiä, eri aikakausien kuuluisuuksia.

Lue lisää: Oodi sivistykselle

FT Samu Nyström on helsinkiläinen historiantutkija, joka on kirjoittanut lukuisia tietokirjoja, mm. Helsinki 1918 – Pääkaupunki ja sota sekä Helsinki 1914–1918 – Toivon, pelon ja sekasorron vuodet.
yhteydenotot: samu.nystrom@gmail.com

Samu Nyström: Oodi sivistykselle – Helsingin työväenopisto 100 vuotta

ISBN/EAN  978-952-312-047-1

Luokka 38.62

Sidottu, nelivärinen, 320 s.

Ilmestyy viikolla 39

lisätiedot, arvostelukappaleet ja kansikuvat:

Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi

Jorma Mahlanen | 044-5678072 | jorma.mahlanen@minervakustannus.fi

Minerva Kustannus Oy julkaisi ensimmäisen kirjansa vuonna 1991. Vuosien mittaan olemme kasvaneet valtakunnalliseksi yleiskustantajaksi. Painotamme kustannusohjelmassamme tietokirjallisuutta, mutta julkaisemme myös tasokasta kotimaista ja suomennettua kaunokirjallisuutta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki