Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Omnian aikuisopistosta valmistuu lähes 900 ammattilaista

Omnia

Omnian aikuisopistosta valmistuu lähes 900 ammattilaista

Julkaistu: 09.06.2016 klo 15:00
Julkaisija: Omnia

Omnian aikuisopiston valmistumisjuhlia vietetään torstaina 9.6.2016. Todistuksen saavat kaikki kevään 2016 aikana valmistuneet eli ammatillisen perustutkinnon, ammattitutkinnon tai erikoisammattitutkinnon suorittaneet. Lisäksi tilaisuudessa juhlitaan tutkinnon osan suorittaneita. Yhteensä tänä keväänä Omnian aikuisopistosta valmistui 861 uutta ammattilaista.

Sosiaali- ja terveysalan perustutkinnosta eniten valmistuvia ammattilaisia

Ammatillisista perustutkinnoista eniten valmistui sosiaali- ja terveysalan perustutkinnosta eli 154 henkilöä. Liiketalouden perustutkinnosta valmistui 84 ja hotelli-, ravintola- ja cateringalan perustutkinnosta valmistui 82 henkilöä.

Ammattitutkinnoista suosituin on koulunkäynnin ja aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjauksen ammattitutkinto

Ammattitutkinnoista koulunkäynnin ja aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjauksen ammattitutkinnosta valmistui 26, kondiittorin ammattitutkinnosta 19 ja sihteerin ammattitutkinnosta 17 henkilöä.

Johtamisen erikoisammattitutkinto suosituin

Johtamisen erikoisammattitutkinnosta valmistui 90 henkilöä ja baarimestarin erikoisammattitutkinnosta 17.

Espoon seudun koulutuskuntayhtymä Omnia on monialainen koulutuksen järjestäjä, joka tarjoaa nuorille ja aikuisille toisen asteen ammatillista koulutusta, oppisopimuksia, lukio-opetusta, työpajatoimintaa sekä vapaan sivistystyön kursseja. Eri-ikäiset oppijat voivat joustavasti yhdistää esimerkiksi opintoja ja harrastustoimintaa mielekkäiksi kokonaisuuksiksi. Omniassa työskentelee 860 alansa ammattilaista ja oppijoita on eri yksiköissä vuosittain yli 60.000.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki