Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Nuoret kaipaavat yrityksiltä luovempia rekrytoinnin malleja

SOL Palvelut Oy

Nuoret kaipaavat yrityksiltä luovempia rekrytoinnin malleja

Julkaistu: 05.05.2014 klo 12:43
Julkaisija: SOL Palvelut Oy

Tampereen ammattikorkeakoulun yrittäjyyden yksikön Proakatemian tiimit saivat 28.4 SOLilta tiimidiili haasteen. Tehtäväantona oli uudistaa SOLin työnhakuprosessia ja parantaa alan vetovoimaisuutta. SOLin pääkonttorille saapui 100 tiimiyrittäjä työskentelemään annetun haasteiden kimppuun. Toimeksianto eikä yritys ollut nuorille etukäteen tiedossa.

Tehtävänannossa tiimiläiset analysoivat kiinteistöpalvelualan avoimia työpaikkoja, työnhaun malleja, työnhaussa erottautumisen keinoja sekä mahdollisuutta erottautua työnhaussa. Tehtävänannossa tiimiläiset ideoivat myös miten SOLin tulisi kehittää työantajanäkyvyyttä nuorten keskuudessa.

Kaikilla tiimeillä oli yhteinen näkemys yritysten tasapäistävistä rekrytointimalleista. Työnhakijoilla ei myöskään ole mahdollisuutta erottautua hakuvaiheessa. Rekrytoinnissa tulisi teettää luovempia haasteita, joilla voidaan testata hakijoita ja heidän käyttäytymistään tositoimissa jo ennen valintaa. Sosiaalinen media koettiin erittäin tärkeäksi osaksi tulevaisuuden markkinointia ja rekrytointia.

• Oli hienoa seurata kuinka innostuneesti nuoret tarttuivat haasteeseen. Tekemisen meininkiä riitti, kertoo SOL Palveluiden henkilöstöpäällikkö Heidi Johansson. Erityisen loistavaa oli seurata tiimityöskentelyä ja päästä kuulemaan nuorten näkemyksiä siitä, miten SOLin toimintatapoja voitaisiin kehittää. Jokaisella tiimillä oli loistavia ideoita, joita tulemme ottamaan huomioon rekrytointia ja alan vetovoimaisuutta kehittäessämme.

Tiimidiilin voitti tiimi Polte. Tiimin työssä nousi esiin täysin uudenlainen tapa toteuttaa rekrytointia ja innovatiivinen ote. Työssä kuvattiin hyvin konkreettisesti ehdotuksia ja kehitysmalleja SOLin rekrytointiprosessin ja työnantajamielikuvan kehittämiseen. Polte oli miettinyt niin strategisella kuin käytännön tasollakin sosiaalisen median malleja, toimintatapoja ja kampanjoita. Työssä oli myös hyvin innovatiivisia ehdotuksia työhakemuksen ja haastattelun malleihin, joita SOL tulee kehittämään ideoiden pohjalta.

• Joka kevät haluamme haastaa tiimimme kilpailemaan keskenään innovoiden valitsemamme toimeksiannon kanssa, kertoo Proakatemian tiimivalmentaja Leena Varis. Tänä vuonna saimme mielenkiintoisen ja hyvin erilaisen haasteen. Nuoret etsivät itse tietoa, innovoivat ja ovat itse suoraan tuloksista vastuussa toimeksiantajalle tiimiyrityksen kautta. Nuorilla on valtava into ja intensiteetti kehittää uutta. Oli hienoa, että SOL oli tyytyväinen tuloksiin ja sai konkreettisia ja suoraan käytäntöön vietäviä ideoita.

SOL Palvelut Oy

Palvelupäällikkö Heidi Johansson puh. 040 670 3061 heidi.johansson@sol.fi

Proakatemia, TAMK
Tiimivalmentaja, Leena Varis puh. 050 592 5105 leena.varis@tamk.fi

Tietoja SOLista:

SOL on suuri suomalainen, vakavarainen palvelualan perheyritys. Tuotamme monipuolisia siivous-, toimitila-, kiinteistönhoito- ja turvapalveluita. Pesulapalvelumme helpottavat kuluttajien arkea ja henkilöstöpalvelumme tarjoavat joustavasti palveluosaajia yrityksille. Tavoitteenamme on ylittää kuluvana vuotena 316 miljoonan euron liikevaihto. Kansainväliset tytäryhtiömme palvelevat Ruotsissa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Venäjällä. Palveluksessanne on noin 11 000 aurinkoista SOLilaista, joista noin 3 000 kansainvälisissä toiminnoissa.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki