Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Mikkelin ja Kymenlaakson ammattikorkeakoulujen yhteisen johdon valinta etenee

Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu Oy

Mikkelin ja Kymenlaakson ammattikorkeakoulujen yhteisen johdon valinta etenee

Julkaistu: 08.01.2015 klo 15:44
Julkaisija: Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu Oy

Kymenlaakson ja Mikkelin ammattikorkeakoulut fuusioituvat 1.1.2017 yhdeksi ammattikorkeakouluksi. Ammattikorkeakoulujen ylläpitäjä, Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu Oy (Xamk), haki vuoden vaihteessa konsernin sisäisellä haulla ammattikorkeakouluille yhteistä johtoa: rehtori-toimitusjohtajaa ja vararehtori-varatoimitusjohtajaa.

Tehtäviin haki neljä henkilöä: rehtori-toimitusjohtaja, taiteiden tohtori Petteri Ikonen; painoalapäällikkö, teologian tohtori Valdemar Kallunki;  rehtori-toimitusjohtaja, kauppatieteiden tohtori Heikki Saastamoinen sekä vararehtori, filosofian tohtori ja kasvatustieteiden lisensiaatti Mirja Toikka.

Valinnat tehdään Xamkin, Mamkin ja Kyamkin hallitusten kokouksissa 20.2.2015.

Lisätiedot:

Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu Oy:n hallituksen

Kymenlaakson ja Mikkelin ammattikorkeakoulut yhdistyvät ja muodostavat uuden ammattikorkeakoulun 1.1.2017. Uusi ammattikorkeakoulu on Suomen 5. suurin ammattikorkeakoulu, jossa on noin 9000 opiskelijaa ja 800 työntekijää. Se toimii neljällä paikkakunnalla: Kotkassa, Kouvolassa, Mikkelissä ja Savonlinnassa.

Uuden ammattikorkeakoulun nimi, strategia, organisaatio sekä rakenne vahvistetaan vuoden 2015 aikana. Fuusioon tähtäävät toimenpiteet käynnistää Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Oy:n hallitus, yhdessä vuoden alussa 2015 valittavan ylimmän johdon kanssa.