Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Lukiolaiset kohtaavat puolueiden nuorisopomot Turussa

Suomen Lukiolaisten Liitto

Lukiolaiset kohtaavat puolueiden nuorisopomot Turussa

Julkaistu: 14.04.2015 klo 15:47
Julkaisija: Suomen Lukiolaisten Liitto

Suomen Lukiolaisten Liitto järjestää yhteistyössä Turun kaupungin ja Yle Turun kanssa Suomen suurimman nuorten eduskuntavaalipaneelin.

Turun konserttitalolle saapuu huomenna keskiviikkona lähes 900 lukiolaista ja iso joukko kutsuvieraita seuraamaan keskustelua ajankohtaisista, nuoria koskevista vaaliteemoista. Kyseessä on Suomen suurin nuorten eduskuntavaalipaneeli, ja sen järjestävät Suomen Lukiolaisten Liitto yhteistyössä Turun kaupungin ja Yle Turun kanssa. Paneelia voi seurata kuka tahansa Yle Areenasta suorana lähetyksenä klo 12.30 alkaen.

Panelisteiksi saapuvat eduskuntapuolueiden nuorisojärjestöjen puheenjohtajat Li Andersson (vas), Saara Ilvessalo (vihr), Susanna Koski (kok), Remo Ronkainen (kd), Joona Räsänen (sdp), Ida Schauman (rkp), Teppo Säkkinen (kesk) ja Sebastian Tynkkynen (ps). Heitä tenttaavat Lukiolaisten Liiton puheenjohtaja Tatu Koivisto ja 1. varapuheenjohtaja Henni Roini sekä Yle Turun toimittaja Ari Welling.

Lukiolaisten Liiton Lounais-Suomen piirin aloitteesta syntynyt paneeli on hyvä esimerkki siitä, miten myös nuoret haluavat saada äänensä kuuluviin vaalien alla. Paneelin tarkoituksena on tuoda keskusteluun nuorille tärkeitä ja heitä kiinnostavia aiheita. Niitä ovat tällä hetkellä muun muassa koulutukseen kohdistuvat säästöt, jatko-opintomahdollisuudet sekä koulutuksen uudistaminen nykypäivän vaatimuksiin vastaavaksi.

Median edustajat ovat tervetulleita seuraamaan paneelia paikan päälle Turun konserttitalolle (Aninkaistenkatu 9). Paneeli alkaa klo 12.30, ja ennen sitä järjestetään lehdistötilaisuus klo 11.45. Lehdistötilaisuudessa paikalla ovat Lukiolaisten Liiton puheenjohtajat sekä paikallisia opiskelija-aktiiveja.

Alvar Euro
edunvalvontavastaava
Lounais-Suomen Lukiolaiset
alvar.euro@gmail.com

Tatu Koivisto
Suomen Lukiolaisten Liitto
tatu.koivisto@lukio.fi

Suomen Lukiolaisten Liitto on lukiolaisten oma valtakunnallinen, poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton edunvalvonta-, palvelu- ja harrastusjärjestö. Tänä vuonna 30-vuotisjuhlavuottaan viettävä SLL on yli 50 000 jäsenensä voimin yhtä kuin lukiolaiset lukiolaisten asialla.