Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Laura Heinonen SYL:n Kyky-projektin projektipäälliköksi

Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry

Laura Heinonen SYL:n Kyky-projektin projektipäälliköksi

Julkaistu: 02.08.2013 klo 14:51
Julkaisija: Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry

TIEDOTE 2.8.2013

Suomen ylioppilaskuntien liiton Kyky-projektin projektipäälliköksi on valittu 30-vuotias kasvatustieteiden kandidaatti Laura Heinonen.

Heinonen toimii parhaillaan projektin suunnittelijana ja on ollut vetovastuussa koko projektista aikaisemmin edeltäjänsä vanhempainvapaan aikana. Hän opiskelee Turun yliopistossa erityispedagogiikkaa.

Kyky-projektissa edistetään yliopisto-opiskelijoiden opiskelukykyä kehittämällä yliopistoyhteisöjen toimintaa. Projektin tavoitteena on vakiinnuttaa opiskelukyvyn edistämistyö yliopistoyhteisöjen toimintaan sekä edistää opiskelijoiden integroitumista, osallistamista ja järjestötoimintaa. Projekti tuottaa tietoa, osaamista, yhteistyömalleja ja välineitä opiskelukyvyn edistämiseksi. Projekti toteutetaan yhteistyössä Aalto-yliopiston ja Tampereen yliopiston sekä ko. yliopistojen ylioppilaskuntien kanssa ja on osa Campus Conexus II -opiskelukykyä ja yhteisöllisyyttä korkeakouluihin -projektia. Rahoittajana toimii Euroopan sosiaalirahasto.

Heinonen aloittaa uudessa tehtävässään 12.8.2013.

Pääsihteeri Juha Töyrylä, juha.toyryla@syl.fi, p. 041 515 2229

Projektipäällikkö Laura Heinonen, laura.heinonen@syl.fi, p. 044 309 3520

Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry on opiskelijajärjestö, joka edustaa noin 135 000 perus- ja jatkotutkinto-opiskelijaa.

SYL valvoo opiskelijan etua valtakunnan tasolla opiskelijaa koskevissa asioissa. SYL:n ydinosaamisalueita ovat koulutuspolitiikka, sosiaalipolitiikka ja kansainväliset asiat. Lisäksi SYL:ssä paneudutaan työelämään, tasa-arvoon ja yhdenvertaisuuteen, ympäristöön ja kehitysyhteistyöhön liittyviin kysymyksiin.

www.syl.fi
www.facebook.com/SYL.FIN