Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Lapille luodaan omaa startup-skeneä

Lapille luodaan omaa startup-skeneä

Julkaistu: 22.01.2016 klo 10:52
Julkaisija: Lapin AMK

Reilut kaksikymmentä Lapin AMKin ja yliopiston opiskelijaa kokoontui eilen Startup Lapland -valmennuksen kick-offiin Rantavitikalla.

Startup-valmennusohjelman perimmäisenä ideana on päästää opiskelijat tositoimiin. Valmennusohjelman jälkeen opiskelijat ovat rohkeampia haastamaan itsensä ja määrittelemään myös sitä miltä maailma voisi näyttää tulevaisuudessa.

Rantavitikan kick-off-tilaisuudessa antoi arvokasta sparrausapua Hupparihörhönä tunnettu Sami Kuusela. Ideoiden tapailun jälkeen osallistujat kertoivat toisilleen osaamisestaan, tiimiytyivät ja lopuksi pitchasivat tiiminsä tuotokset.

Kick-off-tilaisuuden jälkeen käynnistyy intensiivivalmennus.

Startup Laplandin etenemistä voit seurata Facebookissa ja blogissa.

Startup Lapland -hanketta rahoittaa Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskus Euroopan Sosiaalirahastosta.

Anu Harju-Myllyaho, puh. 040 647 7231 ja Jonna Jakkila, puh. 040 152 8295. Sähköpostit: etunimi.sukunimi@lapinamk.fi.

Lapin ammattikorkeakoulu on Euroopan unionin pohjoisin ammattikorkeakoulu. Sijainti on meille mahdollisuus erikoistua: vahvuutemme on arktinen olosuhdeosaaminen. Hyödynnämme pohjoisen tarjoamia rajattomia mahdollisuuksia niin opetuksessa kuin TKI-toiminnassammekin. Toimipaikkamme sijaitsevat Kemissä, Rovaniemellä ja Torniossa.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki