Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » LAMK Sports OLL:n yhteistoimintajäseneksi

Opiskelijoiden Liikuntaliitto ry (OLL)

LAMK Sports OLL:n yhteistoimintajäseneksi

Julkaistu: 10.12.2015 klo 11:07
Julkaisija: Opiskelijoiden Liikuntaliitto ry (OLL)

Opiskelijoiden Liikuntaliiton hallitus hyväksyi tänään kokouksessaan Lahden ammattikorkeakoulun LAMK Sports -liikuntapalvelut liiton yhteistoimintajäseneksi. OLL toivottaa lahtelaiset ilolla tervetulleiksi joukkoon!

"OLL:n tavoitteena on saada kaikki korkeakoululiikunnan toimijat yksiin pöytiin. Yhtenä osana tavoitetta on houkutella kaikki liikuntatoimet yhteistoimintajäseniksi vuoteen 2020 mennessä. LAMK Sports on loistava esimerkki ja alku", sanoo OLL:n puheenjohtaja Matias Vainio.

Lahden ammattikorkeakoulussa syksyllä 2014 käyntiin polkaistua LAMK Sportsia on liikuntapäällikkö Jarkko Tuomisen johdolla kehitetty asiantuntevasti ja määrätietoisesti osaksi AMK:n opiskelijoilleen tarjoamia palveluja. Niin Lahdessa helmikuussa järjestetyn liikuntatoimijoiden sektoritapaamisen kuin jatkuvan yhteydenpidon myötä kehitys vakuutti OLL:n niin, että marraskuisessa liittokokouksessa LAMK Sportsille luovutettiin OLL-malja-kiertopalkinto ansiokkaasta työstä.

"OLL tekee hienoa edunvalvontatyötä korkeakoululiikunnan eteen ja nostaa julkisuuteen keskustelua liikkumattomuuden haitoista. Lahden ammattikorkeakoulu ja LAMK Sports ovat sitoutuneet noudattamaan korkeakoululiikunnan suosituksia ja haluavat tuottaa hyvinvointia opiskelijoille. Yhteistoimintajäsenyyden myötä LAMK Sports haluaa tiivistää yhteistyötä muiden liikuntatoimien ja OLL:n kanssa", toteaa liikuntapäällikkö Tuominen.

OLL:n varsinaiset jäsenet ovat korkeakoulujen opiskelija- ja ylioppilaskuntia. Yhteistoimintajäseninä on LAMK Sportsin myötä yhteensä viisi liikuntatointa; aiempia jäseniä ovat Helsingin yliopiston ja Aalto-yliopiston yhteinen UniSport, Jyväskylän ja Turun yliopistoliikunnat sekä Oulun korkeakoululiikunta, jonka takana ovat Oulun ammattikorkeakoulu ja Oulun yliopisto. Yhdessä muiden liikuntatointen kanssa ne muodostavat liikuntatoimien verkoston, jossa korkeakoululiikunnan ammattilaiset jakavat asiantuntijuuttaan jatkuvalla yhteydenpidolla ja kahdesti vuodessa järjestettävissä seminaareissa. Seuraava verkostotapaaminen järjestetään toukokuussa Tampereen SELL-kisojen yhteydessä.

Matias Vainio

Matias Vainio
Opiskelijoiden Liikuntaliitto
p. 044 7800 211

Opiskelijoiden Liikuntaliitto ry (OLL) on 1924 perustettu valtakunnallinen opiskelija- ja korkeakoululiikunnan edunvalvonta- ja palvelujärjestö. OLL:n edustaa kaikkia Suomen korkeakouluopiskelijoita. OLL vaikuttaa, palvelee, kouluttaa, tutkii ja toimii niin kansallisilla kuin kansainvälisilläkin kentillä opiskelijaliikunnan puolesta.