Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Lahti2017 ja LAMK yhteistyöhön - opiskelijat mukaan MM-kisaprojektiin

Lahti 2017

Lahti2017 ja LAMK yhteistyöhön - opiskelijat mukaan MM-kisaprojektiin

Julkaistu: 09.09.2015 klo 15:03
Julkaisija: Lahti 2017

Pohjoismaisten hiihtolajien vuoden 2017 MM-kisat ja Lahden ammattikorkeakoulu aloittavat laajan ja monialaisen koulutus- ja kehittämisyhteistyön. Sen myötä 500-700 opiskelijaa osallistuu MM-kisojen sekä vuoden 2016 esikisojen suunnitteluun ja toteutukseen.

Opiskelijoille yhteistyö tarjoaa käytännönläheistä opiskelua ja mahdollisuuden päästä mukaan rakentamaan kansainvälistä suurtapahtumaa.

- LAMKin opiskelijat ovat olleet vuosia mukana järjestämässä Salpausselän kisoja. Vuoden 2017 MM-kisat on Suomen 100-vuotisjuhlavuoden suurin tapahtuma ja me lamkilaiset haluamme olla mukana kehittämässä yhteistyötä ja huipputapahtumaa. MM-kisojen osalta he pääsevät suunnittelemaan ja toteutumaa kansainvälisessä suurtapahtumaa, toteaa vararehtori Maarit Fränti Lahden ammattikorkeakoulusta.

Yhteistyötä tullaan tekemään monialaisina projekteina esimerkiksi toritapahtuman suunnittelussa palvelumuotoilun keinoin, palveluosaamisen vahvistamisessa, ohjelma- ja  ympäristösuunnittelussa, yleisöohjelmissa ja palveluissa sekä valokuvauksessa. Tietoliikenneverkkojen ylläpito ja uusien ratkaisujen kehittäminen sekä markkinointitutkimukset ovat myös yhteistyön muotoja.

Kisaorganisaatio pääsee yhteistyön avulla ennen kaikkea hyödyntämään opiskelijoiden luovaa potentiaalia MM-kisojen sekä ensi talven esikisojen suunnittelussa ja toteutuksessa.

- Tavoitteenamme on rakentaa kokonaisvaltainen ja laadukas kisakokemus niin urheilijoille kuin katsojille. Siihen tarvitaan ennakkoluulotonta ja innovatiivista ajattelua eri kohderyhmien näkökulmasta. Uskomme, että opiskelijoilla on tässä paljon annettavaa, toteaa MM-kisojen pääsihteeri Janne Leskinen.

- Meille on myös tärkeää ajatella vuotta 2017 pidemmälle ja uskomme, että näin suuren opiskelijamäärän osallistuminen mittavaan kansainväliseen projektiin kasvattaa myös pysyvää osaamista Lahden seudulle, jatkaa Leskinen.

Pohjoismaisten hiihtolajien MM-kisat järjestetään Lahdessa 22.2.-5.3.2017. Tapahtuma tulee olemaan Suomen 100-vuotisjuhlan suurin yleisötapahtuma. MM-esikisat järjestetään 19.-21.2.2016.

Lisätiedot:

LAMK, vararehtori Maarit Fränti, puh. 040-587 4136
LAMK, MM-yhteistyön koordinaattori Heidi Freundlich, puh. 044-708 1708

Lahti2017, pääsihteeri Janne Leskinen, puh. 0400-300 930
Lahti2017, vapaaehtois- ja opiskelijayhteistyön päällikkö Jenni Pehkonen, puh. 040-579 9145

#Lahti2017
Pohjoismaisten hiihtolajien MM-kilpailut 22.2.-5.3.2017