Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Koululaisten Yrityskylä avataan kolmeksi vuodeksi Lappeenrantaan

Yrityskylä

Koululaisten Yrityskylä avataan kolmeksi vuodeksi Lappeenrantaan

Julkaistu: 04.11.2015 klo 09:47
Julkaisija: Yrityskylä

Yrityskylä Kaakkois-Suomi avataan tänään Lappeenrannan Kaukaalle, UPM:n Mutteriin. Seuraavan kolmen vuoden aikana kansainvälisesti palkitussa Yrityskylässä vierailee arviolta 15 000 Kaakkois-Suomen kuudesluokkalaista.

Taloudellinen tiedotustoimisto TATin Yrityskylä pilotoitiin Lappeenrannassa keväällä 2014. Toiminnasta saatu palaute oli kiitettävää ja niinpä kaupunkiin päätettiin perustaa koko Kaakkois-Suomen oma Yrityskylä vuosiksi 2015–2018. Kylä tavoittaa kuudesluokkalaisia Etelä-Savosta, Etelä-Karjalasta, Kymenlaaksosta ja Päijät-Hämeestä.

Yrityskylä Kaakkois-Suomi toimii UPM:n Mutterissa. UPM:llä iloitaan uuden kylän sijoittumisesta kampukselle:

– Toivotamme Yrityskylän lämpimästi tervetulleeksi UPM:n tiloihin Kaukaalle ja toivomme kuudesluokkalaisten inspiroituvan Mutterissa, jonka ikkunoista avautuu Suomen monipuolisin metsäteollisuuden tehdasintegraatti, toteaa viestintäpäällikkö Antti Ratia UPM:n Kaukaan tehtaalta.

Yhteistyökumppaneina vahvoja paikallisia ja kansainvälisiä yrityksiä

Yrityskylä Kaakkois-Suomeen yhteistyökumppaneiksi on lähtenyt ilahduttava joukko yhteistyökumppaneita. Toimintaa tukevat seuraavan kolmen vuoden aikana Kaakkois-Suomen alueen kunnat ja kaupungit, Etelä-Karjalan Säästöpankkisäätiö, Yksityisyrittäjäin Säätiö, Suomen Metsäsäätiö, Metsämiesten Säätiö ja John Deere sekä STEK. Tukensa antavat myös Yrityskylään pienoisyrityksensä rakentavat Oma Säästöpankki, Lappeenrannan energia, The Switch, Flowrox, Etelä-Karjalan Jätehuolto, UPM, Martela, Samsung, Kaakon viestintä, HS-Salonki, Etelä-Karjalan Osuuskauppa, Vääksyn lääkärikeskus sekä Lappeenrannan teknillinen yliopisto.

Yrityskylää kehitetään yläkouluun

TAT kehittää parhaillaan Yrityskylä-konseptia myös yläkoulun yhdeksäsluokkalaisille. Tarkoitus on tuoda myös yläkoululaisille suunnattu Yrityskylä-konsepti Kaakkois-Suomeen. Uuteen opetussuunnitelmaan nojaavassa Yrityskylässä nuoret oppivat taloudesta ja työelämästä globaalissa maailmassa. Nuoret osallistuvat pelipäivään, jossa he harjoittelevat työelämässä ja yritystoiminnassa tarvittavia taitoja digitaalisuutta hyödyntäen.

Taloudellinen tiedotustoimisto TAT:

Tomi Alakoski, toiminnanjohtaja, 040 5015 307, tomi.alakoski(a)tat.fi

Jaakko Joki, aluekoordinaattori Kaakkois-Suomi, 040 8434 702, jaakko.joki(at)tat.fi.

Taloudellinen tiedotustoimisto TAT rakentaa Suomea, jonka yrityksillä on osaavat työntekijät ja rohkeutta menestyä. Viestimme, vaikutamme, kehitämme ja autamme asiakkaitamme onnistumaan – kotimaassa ja kansainvälisesti. TATiin kuuluvat myös Finnfacts, T-Media ja Yrityskylä.

www.tat.fi

www.yrityskyla.fi