Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Kokoomusnaiset: Tulevaisuuden osaamistarpeet koulutuksen keskiöön

Kokoomuksen Naisten Liitto ry

Kokoomusnaiset: Tulevaisuuden osaamistarpeet koulutuksen keskiöön

Julkaistu: 17.11.2013 klo 11:05
Julkaisija: Kokoomuksen Naisten Liitto ry

Kokoomuksen Naisten Liiton edustajakokouksen mukaan koulutustarpeen arvioinnissa tulee huomioida nykyistä paremmin tulevaisuuden osaamistarpeet. Kokoomusnaiset muistuttaa, että suomalainen menestystarina syntyy tutkimuksesta ja uusista innovaatioista sekä koulutetusta ja osaavasta työvoimasta.

”Nykyisen kapea-alaisen koulutuksen sijaan tarvitsemme tulevaisuudessa laaja-alaisempia ja kansainvälisempiä tutkintoja, joiden tarjoamaa osaamista pystyy hyödyntämään alati muuttuvassa maailmassa. Tiukat tutkintovaatimukset ja joustamaton järjestelmä ovat este kasvulle ja kilpailukyvylle,” Kokoomuksen Naisten Liiton puheenjohtaja Lenita Toivakka sanoo.

Kokoomusnaiset pitää tärkeänä, että aloituspaikat kohdennetaan aloille, joilla on aidosti tarvetta uusille osaajille. Koulutustarpeen ennakoinnissa tehdään tiivistä yhteistyötä työelämän kanssa. Hakijatilastojen siivoamista tärkeämpää on se, että hankitulla koulutuksella on mahdollisuus työllistyä.

”Vaarana on, että koulutamme kalliilla kortistoon ja laadukas koulutuksemme ei enää olekaan kannattava investointi tulevaisuuteen,” puheenjohtaja Toivakka sanoo.

Kokoomuksen Naisten Liitto ry:n sääntömääräinen edustajakokous pidettiin 16.-17.11.2013 Kouvolassa.

Lenita Toivakka, puheenjohtaja

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon