Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Kansanvalistusseura palaa juurilleen

Kansanvalistusseura palaa juurilleen

Julkaistu: 24.04.2013 klo 10:53
Julkaisija: Kansanvalistusseura

Kansanvalistusseuran (KVS) Helsingin toimipiste muuttaa 25. huhtikuuta Töölöön osoitteeseen Cygnaeuksenkatu 4, 00100 Helsinki. Muuton myötä seura palaa takaisin juurilleen ja omiin tiloihin yhdentoista vuoden jälkeen.

Helsingin toimipisteeseen kuuluvat verkkolehti Sivistyksen, Aikuiskasvatus-lehden ja Lifelong Learning in Europe -verkkojournaalin toimitukset sekä seuran kustannustoiminta, KVS kirjat. Lisäksi samoissa tiloissa toimivat Etäkoulu Kulkuri sekä eurooppalaisen aikuiskoulutusjärjestön EAEA:n (European Association for the Education of Adults) tiedotus.

Museokadun ja Cygnaeuksenkadun kulmaan 1912 valmistunut talo on rakennusmestari Emil Svenssonin suunnittelema. Rakennuksen kasvi- ja eläinaiheinen ornamentiikka on myöhäisjugendia ja Museokadun julkisivun kullattu Kansanvalistusseura-kyltti art nouveau -tyyliä. Kiinteistössä ovat Kansanvalistusseuran lisäksi huoneistohotelli Hellsten Helsinki Parliament ja Ravintola Coma.

Sivistys – vapaan sivistystyön ja aikuiskasvatuksen ammattilehti verkossa
Aikuiskasvatus – tutkimusta ja käytäntöä yhdistävä tiedelehti
Lifelong Learning in Europe – eurooppalaisen aikuiskasvattajan journaali

toiminnanjohtaja Tapio Kujala
tapio.kujala@kvs.fi
0400 436690

KANSANVALISTUSSEURA – Tilaa sivistykselle. Rakennamme oppivan elämäntavan yhteiskuntaa. Julkaisemme, koulutamme ja vaikutamme, Suomessa ja maailmalla.