Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Juha Herkmanille Suomen Tietokirjailijoiden oppikirjapalkinto

Vastapaino

Juha Herkmanille Suomen Tietokirjailijoiden oppikirjapalkinto

Julkaistu: 30.01.2016 klo 12:00
Julkaisija: Vastapaino

Tämän vuoden Suomen Tietokirjailijoiden oppikirjapalkinnon saavat Juha Herkman, Pentti Harju, Marja Jegorenkov, Jorma Merikoski ja Heleena Puolitaival. Palkinto myönnetään tunnustuksena laajasta ja ansiokkaasta oppikirjatuotannosta. Palkinnot jaetaan Educa-messuilla 30.1. klo 12.00. Palkinnot ovat suuruudeltaan 8000 euroa.

Vastapainon kirjailija Juha Herkman on kirjoittanut useita mediaa ja viestintää käsitteleviä kirjoja. Hänen kirjoissaan viestintää tarkastellaan sosiaalisena, yhteiskunnallisena ja taloudellisena ilmiönä. Herkmanin teokset ovat olleet merkittäviä sekä opettajille että opiskelijoille niin lukioissa, ammattioppilaitoksissa kuin yliopistoissakin. Herkmanin teksti on helposti lähestyttävää ja lukijaystävällistä riippumatta aiheen monimutkaisuudesta. Vastapainon kautta Juha Herkman on julkaissut muun muassa kirjat Kriittinen mediakasvatus ja Politiikka ja mediajulkisuus. Myös hänen väitöskirjansa Kaupallisen television ja iltapäivälehtien avoliitto on Vastapainon kustantama.

Kustannusosakeyhtiö Vastapaino

Yliopistonkatu 60 A , 33100 Tampere