Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Janina Mackiewicz kansainvälisten asioiden sihteeriksi Suomen ylioppilaskuntien liittoon

Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry

Julkaistu: 17.06.2013 klo 13:33
Julkaisija: Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry

Tiedote 17.6.2013

Suomen ylioppilaskuntien liiton (SYL) hallitus on valinnut kansainvälisten asioiden sihteeriksi valtiotieteiden maisteri Janina Mackiewiczin, 29. Kansainvälisten asioiden sihteeri kuuluu SYL:n edunvalvontasihteeristöön. Hänen vastuullansa on muun muassa EU-edunvalvonta, kansainväliset järjestösuhteet (erityisesti European Students’ Union ja yhteistyö pohjoismaisten sekä Baltian maiden opiskelijaliittojen kanssa), kansainvälisiä opiskelijoita koskeva edunvalvonta sekä suomalaisten korkeakoulujen kansainvälistyminen.

Mackiewicz on opiskellut kansainvälistä oikeutta ja Eurooppa-tietoa Åbo Akademissa sekä Eurooppa-opintoja Lontoon Royal Hollowayssa. Aiempaa työkokemusta Mackiewiczilla on yritysten yhteiskuntasuhteiden hoitamisesta sekä Helsingissä että Brysselissä. Hän on työskennellyt lisäksi muun muassa eduskunnassa ja Euroopan parlamentissa sekä Nuorten pohjoismaisella neuvostolla. Mackiewiczilla on myös runsaasti kokemusta toimimisesta eri järjestöissä sekä omassa ylioppilaskunnassaan.

Uudessa tehtävässään Mackiewicz aloittaa 9.8.2013.

SYL:n pääsihteeri Matti Parpala, p. 041 515 2225

Janina Mackiewicz, p. 045 128 3321

Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry on opiskelijajärjestö, joka edustaa noin 135 000 perus- ja jatkotutkinto-opiskelijaa.

SYL valvoo opiskelijan etua valtakunnan tasolla opiskelijaa koskevissa asioissa. SYL:n ydinosaamisalueita ovat koulutuspolitiikka, sosiaalipolitiikka ja kansainväliset asiat. Lisäksi SYL:ssä paneudutaan työelämään, tasa-arvoon ja yhdenvertaisuuteen, ympäristöön ja kehitysyhteistyöhön liittyviin kysymyksiin.

www.syl.fi
www.facebook.com/SYL.FIN