Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » ISO VAPAAEHTOISTEN RESERVILÄISTEN HARJOITUSVIIKONLOPPU 25.-27.9.2015

Maanpuolustuskoulutusyhdistys MPK

ISO VAPAAEHTOISTEN RESERVILÄISTEN HARJOITUSVIIKONLOPPU 25.-27.9.2015

Julkaistu: 20.09.2015 klo 22:00
Julkaisija: Maanpuolustuskoulutusyhdistys MPK

Viron kodinturvajoukkojen Kaitseliitin komentaja tutustuu MPK:n harjoituksiin

Tulevana viikonloppuna Maanpuolustuskoulutusyhdistys MPK järjestää kansalaisille yhteensä yli 90 kurssia yli 20 paikassa eri puolilla Suomea. Viron kodinturvajoukkojen Kaitseliitin komentaja Meelis Kiili tulee seurueineen tutustumaan MPK:n toimintaan.

Yksi vierailun kohteista on tähän mennessä suurin Puolustusvoimien MPK:lta tilaama lähes 21 kurssista koostuva harjoituskokonaisuus Tyyne 2015 Porin prikaatissa. Tyyne 2015 on vapaaehtoinen harjoitus, johon osallistuu yli 2 000 reserviläistä, joista 300 on MPK:n reserviläiskouluttajia. Harjoituksen toteuttaa MPK:n Lounais-Suomen maanpuolustuspiiri.

Suuren harjoitusviikonlopun aikana MPK:n henkilökunta ja vapaaehtoiset kouluttajat järjestävät ja kouluttavat kansalaisille mm. ammuntoja erilaisilla aseilla, maastotaitoja, aluevalvontaa, merenkulkua, kenttälääkintää ja virka-aputehtäviä. Koulutukseen on ilmoitautunut yhteensä yli 3 500 vapaaehtoista.

Media on tervetullut tutustumaan Tyyne 2015 -harjoitukseen Porin prikaatin Säkylään lauantaina 26.9.2015 klo 13.00-15.00. Lisätiedot ja ilmoittautuminen ke 23.9.2015 mennessä:

Miia Iivari
Viestintäpäällikkö
Maanpuolustuskoulutusyhdistys MPK
miia.iivari@mpk.fi

MPK lukuina

Maanpuolustuskoulutusyhdistys - MPK on valtakunnallinen vapaaehtoisen maanpuolustuksen yhteistyöjärjestö, jonka jäseninä ovat 15 keskeistä maanpuolustusjärjestöä sekä maanpuolustustyötä lähellä olevaa järjestöä. MPK:n toiminnan tarkoituksena on maanpuolustuksen edistäminen koulutuksen, tiedotuksen ja valistuksen keinoin. MPK:n toiminnasta on säädetty laissa vapaaehtoisesta maanpuolustuksesta (556/2007). Puolustusministeriö ohjaa ja valvoo yhdistyksen toimintaa. MPK järjestää vuosittain noin 1 800 kurssia eri puolilla Suomea. Osallistujia on yli 48 00 vapaahetoista. Kurssitarjonta jakautuu sotilaalliseen koulutukseen sekä kaikille avoimeen varautumis- ja turvallisuuskoulutukseen.

Ajankohtaista tietoa MPK:n organisaatiosta ja kurssitoiminnasta löytyy verkkosivuilta www.mpk.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki