Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Heikki Saastamoisesta Mamkin ja Kyamkin rehtori, vararehtoriksi Mirja Toikka

Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu Oy

Heikki Saastamoisesta Mamkin ja Kyamkin rehtori, vararehtoriksi Mirja Toikka

Julkaistu: 20.02.2015 klo 12:33
Julkaisija: Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu Oy

Mikkelin (Mamk) ja Kymenlaakson ammattikorkeakoulujen (Kyamk) yhteiseksi rehtoriksi ja sekä Mamkin, Kyamkin ja Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Oy:n (Xamk) toimitusjohtajaksi on valittu Heikki Saastamoinen. Vararehtoriksi ja varatoimitusjohtajaksi on valittu Mirja Toikka. Molemmat aloittavat tehtävässään välittömästi. Asiasta päättivät Kyamk Oy:n, Mamk Oy:n sekä Xamk Oy:n hallitukset perjantaina 20.2. yksimielisesti.

- Valittiin kumpaankin tehtävään parhaat sisäisessä haussa tehtäviä hakeneet henkilöt, kertoo Xamk Oy:n hallituksen puheenjohtaja Jussi Lehtinen.

- Kiinnitettiin huomiota myös siihen, että valituilla on parhaat edellytykset toimia tiiminä yhdessä. Olen tyytyväinen fuusion etenemiseen ja tehtyihin henkilövalintoihin, toteaa hallituksen varapuheenjohtaja Jyrki Koivikko.

Kyamkin nykyisen rehtorin ja toimitusjohtajan Petteri Ikosen osalta rehtorin ja toimitusjohtajan tehtävät päättyvät välittömästi. Ikoselle on tarjottu konsernin sisältä muita tehtäviä. Ikosella on rehtorin ja toimitusjohtajan tehtävien osalta normaali irtisanomisaika.

Valittujen taustatietoja

Rehtori, toimitusjohtaja Heikki Saastamoinen (46) on koulutukseltaan kauppatieteiden tohtori. Hänellä on johtamiskokemusta 20 vuotta. Saastamoinen on työskennellyt Mikkelin ammattikorkeakoulun rehtorina ja toimitusjohtajana vuodesta 2009 alkaen ja Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Oy:n toimitusjohtajana vuodesta 2012.

Sitä ennen Saastamoinen toimi Jyväskylän ammattikorkeakoulussa vararehtorina ja koulutusyksikön johtajana sekä Jyväskylän yliopiston dekaanina ja sekä tietohallinnon että ohjelmistotekniikan professorina, Enermet Group Oy:n tuotekehitysjohtajana ja Valtra Group Oy:n tietohallintojohtajana.

Vararehtori, varatoimitusjohtaja Mirja Toikka (57) on koulutukseltaan filosofian tohtori ja kasvatustieteiden lisensiaatti.

Mirja Toikka on työskennellyt Kymenlaakson ammattikorkeakoulun vararehtorina vuodesta 2011 alkaen. Sitä ennen hän on työskennellyt kehitysjohtajan ja suunnittelupäällikön tehtävissä Kymenlaakson ammattikorkeakoulussa vuodesta 1996 alkaen. Tätä aiemmin Toikko on toiminut mm. peruskoulun opettajan tehtävissä ja muissa asiantuntijatehtävissä.

Fuusion faktat

Kyamk ja Mamk yhdistyvät ja muodostavat uuden ammattikorkeakoulun 1.1.2017. Uusi ammattikorkeakoulu on Suomen 5. suurin ammattikorkeakoulu, jossa on noin 9000 opiskelijaa ja 800 työntekijää. Se toimii neljällä paikkakunnalla: Kotkassa, Kouvolassa, Mikkelissä ja Savonlinnassa. Budjetiltaan uusi ammattikorkeakoulu on Suomen toiseksi suurin. Uuden ammattikorkeakoulun nimi, strategia, organisaatio sekä rakenne vahvistetaan vuoden 2015 aikana.

Kyamkilla ja Mamkilla on yhteinen omistaja, Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Oy (Xamk), joka tuottaa tytäryhtiöilleen opetuksen ja muun toiminnan tukipalveluja.

Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Oy:n hallituksen

• puheenjohtaja Jussi Lehtinen, 0400 644 206, jussi.lehtinen@kymenlaakso.fi

• varapuheenjohtaja Jyrki Koivikko, puh. 040 670 5509, jyrki.koivikko@evl.fi

Liitteet:

- Kyamkin ja Mamkin fuusion aikajana

- fuusion faktat (karttakuva)

- rehtori, toimitusjohtaja Heikki Saastamoisen kuva

- vararehtori, toimitusjohtaja Mirja Toikan kuva

- Xamk Oy:n hallituksen varapj. Jyrki Koivikko, rehtori Heikki Saastamoinen, Xamk oy:n hallituksen pj. Jussi Lehtinen

Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Oy (Xamk) on Kymenlaakson ammattikorkeakoulun (Kyamk) ja Mikkelin ammattikorkeakoulun (Mamk) emoyhtiö. Xamk tarjoaa tytäryhtiöilleen opetuksen ja muun toiminnan tukipalveluja.

Kyamk ja Mamk yhdistyvät ja muodostavat uuden ammattikorkeakoulun 1.1.2017. Uusi ammattikorkeakoulu on Suomen 5. suurin ammattikorkeakoulu, jossa on noin 9000 opiskelijaa ja 800 työntekijää. Se toimii neljällä paikkakunnalla: Kotkassa, Kouvolassa, Mikkelissä ja Savonlinnassa. Uuden ammattikorkeakoulun nimi, strategia, organisaatio sekä rakenne vahvistetaan vuoden 2015 aikana.