Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Hanna Huumonen OLL:n puheenjohtajaksi

Opiskelijoiden Liikuntaliitto ry (OLL)

Hanna Huumonen OLL:n puheenjohtajaksi

Julkaistu: 15.11.2013 klo 16:45
Julkaisija: Opiskelijoiden Liikuntaliitto ry (OLL)

Opiskelijoiden Liikuntaliitto valitsi vuoden 2014 puheenjohtajakseen Hanna Huumosen Jyväskylän yliopiston ylioppilaskunnasta. Huumonen opiskelee Jyväskylän yliopistossa filosofiaa ja on tänä vuonna toiminut kotiylioppilaskuntansa JYYn hallituksessa sosiaalipoliittisena ja liikuntavastaavana.

Puheenjohtaja Huumosen lisäksi OLL:n hallitukseen valittiin varapuheenjohtajiksi Joonas Kinnunen Helsingin yliopiston ylioppilaskunnasta ja Nhamo Zinhu Satakunnan ammattikorkeakoulun opiskelijakunnasta, sekä hallituksen jäseneksi liikuntatoimien verkoston edustaja Pekka Petäkoski Metropolia-ammattikorkeakoulun opiskelijakunnasta.

"Tehtiin tosi tiukkoja päätöksiä, jotka kuvaavat jäsenistön tahtoa. Niitä lähden innolla toteuttamaan ensi vuonna ja tekemään liittoa tunnetummaksi", sanoi vastavalittu Hanna Huumonen.

Järjestöllisen kehittämisen työryhmän valmistelun pohjalta liittokokous määritteli OLL:n ydintoiminta-alueiksi kansallisen liikuntapoliittisen edunvalvonnan, paikallisten opiskelijatoimijoiden kouluttamisen ja opiskelijoiden SM-kisojen koordinoinnin. Liittokokous myös linjasi tarkemmin OLL:n tulevien vuosien toimintaa liikuntapoliittisella linjapaperilla. Sen merkittävimpiin päätöksiin kuului Suomen, Viron, Latvian ja Liettuan välisen SELL-yhteistyön jatkumisen rajaaminen vuoteen 2015.

Toimintasuunnitelmassa painotetaan liikuntapoliittista vaikuttamista, etenkin muodostamalla ja ajamalla eteenpäin eduskuntavaaliteemoja vuoden 2015 vaaleihin. Liitto myös osoittaa tahtonsa kehittää viestintäänsä,
sekä aikoo luoda edunvalvonnassa apuna käytettäviä työkaluja jäsenistölleen.

OLL-maljan, eli palkinnon joka myönnetään liikuntatoiminnassa ansioituneelle järjestölle, sai tänä vuonna Jyväskylän yliopistossa toimiva opiskelijaurheiluseura Liikunnan Riemu. OLL halusi huomioinnillaan kiittää Riemua sen aktiivisuudesta opiskelijoiden liikuttamisessa. Riemu järjesti tänä vuonna opiskelijoiden SM-kisaviikon ja on osoittanut erityistä kiinnostusta koko OSM-kisakonseptin kehittämiseen.

Teemu Myllärinen
teemu.myllarinen@oll.fi
0447800216

Pääsihteeri
Hilkka Laitinen
hilkka.laitinen@oll.fi
0447800210

Opiskelijoiden Liikuntaliitto ry (OLL) on 1924 perustettu valtakunnallinen opiskelija- ja korkeakoululiikunnan edunvalvonta- ja palvelujärjestö. OLL edustaa kaikkia Suomen korkeakouluopiskelijoita. OLL vaikuttaa, palvelee, kouluttaa, tutkii ja toimii niin kansallisilla kuin kansainvälisilläkin kentillä opiskelijaliikunnan puolesta.

Opiskelijoiden Liikuntaliitto
Lapinrinne 2