Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » FUAS-liittouman toiminnanjohtajaksi korkeakoulututkimuksen ja strategiatyön asiantuntija YTT Leena Treuthardt

FUAS

Julkaistu: 28.11.2012 klo 12:10
Julkaisija: FUAS

Uuteen FUAS-liittouman toiminnanjohtajan tehtävään on valittu YTT Leena Treuthardt. Hän siirtyy FUASiin Suomen Akatemian strategiajohtajan tehtävästä, jossa hän on vastannut Akatemian johdon tukena strategia- ja ennakointityöstä sekä tiedejärjestelmätason arviointien toteuttamisesta. Hänellä on myös vankka kansainvälinen kokemus mm. tutkimus- ja innovaatiojärjestelmien arvioinneista. Treuthardt aloittaa FUASissa vuoden 2013 alusta.

Keskeinen FUAS-liittouman toiminnanjohtajan tehtävä on varmistaa yhdessä FUAS-liittoumahallituksen, rehtorikollegion ja muiden FUAS-toimijoiden kanssa FUASin yhteisesti sovitun strategian eteneminen vaikuttavasti kohti tahtotilaa 2020.

Tällöin FUAS on kansainvälisesti arvostettu Helsingin laajan metropolialueen kansainvälistä kilpailuasemaa vahvistava itsenäisten korkeakoulujen liittoutuma, joka tarjoaa toimialallaan kaikki metropolialueen elinkeinoelämän ja väestön tarvitsemat korkeakouluopetus-, tutkimus- sekä aluekehityspalvelut.

Toiminnanjohtajalla on merkittävä rooli edistää FUASin kasvua yhdeksi merkittävimmäksi suomalaiseksi kansainvälisen tason korkeakoulukokonaisuudeksi, toteaa FUAS-rehtorikollegion puheenjohtaja Outi Kallioinen.

Elinkeinoelämän ja alueiden on saatava konkreettista hyötyä FUASin toiminnasta, kiteyttää FUAS-liittoumahallituksen puheenjohtaja Minna Lintonen. Vahvasti samaan suuntaan kehittyvä ja kehittävä FUAS parantaa alueidensa hyvinvointia ja kilpailukykyä. Lintonen näkee opiskelijat kaiken toiminnan keskiössä. Hänen mukaansa toiminnanjohtajalla on keskeinen tehtävä jalkauttaa FUASin yhteisesti sovittua strategiaa niin opiskelijoiden, henkilöstön kuin eri sidosryhmien keskuudessa.

FUAS-liittoumahallituksen puheenjohtaja Minna Lintonen, 050 564 0054
FUAS-rehtorikollegion puheenjohtaja Outi Kallioinen, 044 708 1400

FUAS-liittouma – Federation of Universities of Applied Sciences – on Hämeen ammattikorkeakoulun, Lahden ammattikorkeakoulun ja Laurea-ammattikorkeakoulun muodostama strateginen liittouma, joka tekee yhteistyötä alueidensa hyvinvoinnin ja kilpailukyvyn edistämiseksi. FUAS on Suomen suurin ammattikorkeakoululiittouma, jossa on opiskelijoita n. 21.000 ja henkilöstöä n. 1700. Tutkimus-, kehitys- ja innovaatiotoiminnan yhteenlaskettu volyymi vuodelta 2011 on noin 26 M€. www.fuas.fi