Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Eurooppalainen aikuiskoulutusvaikuttaja vierailee Suomessa

Kansanvalistusseura

Eurooppalainen aikuiskoulutusvaikuttaja vierailee Suomessa

Julkaistu: 21.04.2015 klo 09:38
Julkaisija: Kansanvalistusseura

Euroopan aikuiskasvatusliiton (European Association for the Education of Adults, EAEA) pääsihteeri Gina Ebner saapuu Suomeen Kansanvalistusseuran ja Vapaa Sivistystyö ry:n (VST) vieraaksi.

Euroopan aikuiskasvatusliitto edustaa noin 50 miljoonaa eurooppalaista aikuisoppijaa. Liiton vaikutus on laaja: sillä on 123 jäsenjärjestöä 43 maassa. Jäseniä on myös Euroopan unionin ulkopuolella, kuten Azerbaidžanissa ja Venäjällä. Suomea liiton hallituksessa edustaa Kansanvalistusseuran toiminnanjohtaja ja VST:n hallituksen jäsen Tapio Kujala.

EAEA:n työhön kuuluu aikuiskoulutuksen edunvalvonta Euroopan unionissa, tiedottaminen ja kansainvälisen verkottumisen mahdollistaminen jäsenilleen.

Liiton merkittävimpiä saavutuksia on aikuiskoulutuksen rahoituksen turvaaminen Euroopan komission uudessa Erasmus+ -liikkuvuusohjelmassa. Tällä hetkellä liittoa työllistävät transatlanttiseen vapaakauppasopimukseen (TTIP) liittyvä edunvalvonta ja aikuiskoulutuksen rahoituksen turvaaminen Euroopan tiukassa taloustilanteessa.

Kolmipäiväisen vierailun aikana Ebner tapaa opetusministeri Krista Kiurun ja suomalaista virkamiehistöä. Hän esiintyy VST:n Kansainvälistyvä vapaa sivistystyö -tilaisuudessa. Euroopan aikuiskasvatusliiton hallitus kokoontuu samassa yhteydessä.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt: EAEA-tiedottaja Aura Vuorenrinne, aura.vuorenrinne@kvs.fi, 040-511 2475.

KANSANVALISTUSSEURA – Tilaa sivistykselle. Rakennamme oppivan elämäntavan yhteiskuntaa. Julkaisemme, koulutamme ja vaikutamme, Suomessa ja maailmalla.