Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Elin Blomqvist ehdolla varapuheenjohtajaksi eurooppalaiseen opiskelijajärjestöön

Suomen opiskelijakuntien liitto - SAMOK ry

Julkaistu: 20.03.2014 klo 11:08
Julkaisija: Suomen opiskelijakuntien liitto - SAMOK ry

Suomen opiskelijakuntien liitto – SAMOK ry on nimennyt Elin Blomqvistin, 26, ehdokkaaksi eurooppalaisia korkeakouluopiskelijoita edustavan kattojärjestön (European Students’ Union, ESU) varapuheenjohtajaksi. Blomqvist toimii parhaillaan ESUn hallituksen jäsenenä.

Liiketoimintaa opiskeleva Blomqvist on toiminut useissa luottamustehtävissä opiskelijoita edustavissa järjestöissä. Elin on toiminut SAMOKin puheenjohtajana (2012) sekä Arcadan opiskelijakunta – ASKin puheenjohtajana (2011), jossa hän on toiminut myös hallituksen jäsenenä, vastuualueenaan kansainvälisten opiskelijoiden edunvalvonta.

“Elinillä on rautainen ammattitaito, jossa yhdistyy vahva kokemus organisaatiojohtamisesta sekä hyvä taloudellinen osaaminen. Hänellä on vahva ymmärrys päätösten taustalla olevista poliittisista prosesseista ja siksi hän on loistava ehdokas varapuheenjohtajaksi”, sanoo SAMOKin puheenjohtaja Toni Asikainen.

“Tulevana vuonna on tärkeää että saamme luotua heti ESUn hallituskauden alussa toimivan ja hyvän hengen yhteistyölle vastavalitun Euroopan parlamentin ja komission kanssa. Monia korkeakoulutukseen liittyviä päätöksiä aletaan toteuttaa ja tuolloin on erittäin oleellista, että opiskelijoiden ääni on edustettuna vahvasti Brysselissä. Olen valmis tarttumaan näihin haasteisiin ja lupaan tehdä kaikkeni, jotta Euroopasta rakennetaan parempi paikka opiskelijoille”, Elin Blomqvist kiteyttää.

ESUn hallitus valitaan 66. liittokokouksessa Wienissä 2.5.2014. Puheenjohtajisto työskentelee täysipäiväisesti Brysselissä ja toimikausi alkaa 1.7.2014 ja päättyy 30.6.2015.

ESU on Brysselissä toimiva 47 kansallisen opiskelijajärjestön kattojärjestö, joka edustaa yli 11:tä miljoonaa opiskelijaa 39 maassa. Vuonna 1982 perustettu järjestö edustaa ja edistää opiskelijoiden koulutuksellisia, taloudellisia ja kulttuurisia tavoitteita. SAMOK ja Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry ovat ESUn jäseniä.

Elin Blomqvist, ehdokas, puh. +358 40 775 3040, elin@esu-online.org

Toni Asikainen, SAMOKin puheenjohtaja +358 50 389 1000, etunimi.sukunimi@samok.fi

Suomen opiskelijakuntien liitto – SAMOK ry

Olemme ammattikorkeakouluopiskelijoiden itsenäisesti hallitsema valtakunnallinen, sitoutumaton ja riippumaton edunvalvonta- ja palvelujärjestö. Huolehdimme opiskelijoiden näkemysten saattamisesta valtionhallinnon ja muiden yhteistyötahojen tietoon sekä järjestämme opiskelijoille erilaisia valtakunnallisia palveluja ja alennuksia. SAMOKiin kuuluvilla opiskelijakunnilla on yhteensä noin 59 000 jäsentä. Kaiken kaikkiaan edustamme noin 140 000 ammattikorkeakouluopiskelijaa.