Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Elin Blomqvist ehdolla eurooppalaisen opiskelijajärjestön hallitukseen

Suomen opiskelijakuntien liitto - SAMOK ry

Elin Blomqvist ehdolla eurooppalaisen opiskelijajärjestön hallitukseen

Julkaistu: 27.03.2013 klo 17:00
Julkaisija: Suomen opiskelijakuntien liitto - SAMOK ry

Suomen ammattikorkeakouluopiskelijakuntien liitto - SAMOK ry on nimennyt Elin Blomqvistin, 25, ehdokkaaksi eurooppalaisia korkeakouluopiskelijoita edustavan kattojärjestön European Students’ Union hallitukseen. Blomqvist toimii parhaillaan myös Suomen Nuorisoyhteistyö – Allianssi ry:n kansainvälisen jaoston jäsenenä.

Liiketoimintaa opiskelevalla Blomqvistilla on ollut useita luottamustehtäviä opiskelijoita edustavissa järjestöissä. Hän on ollut mm. SAMOKin puheenjohtajana (2012) sekä Arcadan opiskelijakunta - ASKin puheenjohtajana (2011), jossa hän on toiminut myös hallituksen jäsenenä, vastuualueenaan kansainvälisten opiskelijoiden edunvalvonta. Elin on osoittanut erityistä kiinnostusta kansainvälisiä asioita kuten ESUa ja Euroopan unionin politiikkaa kohtaan.

ESUn hallitus valitaan 64. liittokokouksessa Unkarin Budapestissä huhtikuun lopulla 2013. Puheenjohtajisto työskentelee täysipäiväisesti Brysselissä ja hallituksen jäsenet kukin omassa kotimaassaan. Hallitusjäsenten toimikausi alkaa 1.7.2013 ja päättyy 30.6.2014.

“Elin on ahkera, intohimoinen, omistautunut ja erittäin työteliäs asiantuntija, jonka tietotaito kattaa kaiken oleellisen Euroopan opiskelijoita ja opintomaailmaa koskevissa asioissa. Hän on innostava tiimityön kehittäjä, joka saa kaikki tekemään parhaansa”, sanoo SAMOKin puheenjohtaja Mikko Valtonen.

ESU on Brysselissä toimiva 47 kansallisen opiskelijajärjestön kattojärjestö ja edustaa yli 11:tä miljoonaa opiskelijaa 39 maassa. Vuonna 1982 perustettu järjestö edustaa ja edistää opiskelijoiden koulutuksellisia, taloudellisia ja kulttuurisia tavoitteita. SAMOK ja Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry ovat ESUn jäseniä.

Elin Blomqvist, puh. +358 40 775 3040, elin.blomqvist@samok.fi

puheenjohtaja Mikko Valtonen, 050 389 1000, mikko.valtonen@samok.fi

Suomen ammattikorkeakouluopiskelijakuntien liitto – SAMOK ry

Olemme ammattikorkeakouluopiskelijoiden itsenäisesti hallitsema valtakunnallinen, sitoutumaton ja riippumaton edunvalvonta- ja palvelujärjestö. Huolehdimme opiskelijoiden näkemysten saattamisesta valtionhallinnon ja muiden yhteistyötahojen tietoon sekä järjestämme opiskelijoille erilaisia valtakunnallisia palveluja ja alennuksia. SAMOKiin kuuluvilla opiskelijakunnilla on yhteensä noin 59 000 jäsentä. Kaiken kaikkiaan edustamme noin 140 000 ammattikorkeakouluopiskelijaa.