Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Cateringkokki-kilpailun menussa saaristolaistunnelmaa

Taitaja2015

Cateringkokki-kilpailun menussa saaristolaistunnelmaa

Julkaistu: 05.05.2015 klo 09:32
Julkaisija: Taitaja2015

Parikilpailuna tapahtuva cateringkokin Taitaja2015-mittelö käynnistyi tiistaina 5.5. aamulla ensimmäisten lajien joukossa Turun messukeskuksessa. Cateringkokki suunnittelee, valmistaa ja tarjoilee maittavia, houkuttelevia ja terveellisiä ateriakokonaisuuksia asiakkailleen myös erityisruokavaliot huomioiden. Kilpailukuvauksessa painotetaan, että alan ammattilaisen toimintaan kuuluvat myös juhla- ja teemaruokailujen suunnittelu sekä toteuttaminen.

Tuotteiden valmistamisessa otetaan huomioon hygieenisyys, kestävän kehityksen mukainen toiminta, ympäristönäkökohdat, työturvallisuus, omavalvonta sekä parien välinen yhteistyö.

Finaalin tehtävänannossa kilpailijat valmistavat Pohjanmaalta Turun Saaristoon tulleille yritysvieraille muun muassa lounaan sekä saaristolaispäivällisen. Esivalmisteltaviin raaka-aineisiin kuuluu esimerkiksi graavilohta, marinoituja herkkusieniä, sherrysilakoita sekä tyrnijäädykettä.

Caterinkokkilajin yhtenä tuomarina toimii viime vuonna lajista kirkkaimman palkinnon voittanut Iiro Salmela. Salmela osallistui myös vuonna 2010 Taitaja9-kilpailuun, jossa joukkukilpailun tie vei finaaliin asti.

Lajivastaava Maija-Leena Haapa-alho
etunimi.sukunimi@raseko.fi

Taitaja2015-tapahtuma, valtakunnallinen ammattitaidon SM-kilpailu, TaitajaPLUS sekä Taitaja9, pidetään 5.–7.5.2015 Turun Messu- ja Kongressikeskuksessa sekä HK Areenalla. Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Skills Finland ry, Turun ammatti-instituutti, Axxell Utbildning Ab, Bovallius-ammattiopisto, Lounais-Suomen koulutuskuntayhtymä, Peimarin koulutuskuntayhtymä, Salon seudun koulutuskuntayhtymä, Raision seudun koulutuskuntayhtymä ja Turun Ammattiopistosäätiö.

Taitaja2015 viestii monin tavoin. Voit ladata painokelpoisia kuvia tapahtumasta ja eri kilpailulajeista Kuvat.fi
-palvelusta. Lisäksi käytössäsi on Taitaja2015 Youtube, Twitter, Instagram- ja Facebook-tilit. Nettiradio sekä verkkouutiset.  Kaikki linkit sekä yksityiskohtaiset tiedot eri kilpailulajeista ja tehtävistä löydät myös www.taitaja2015.fi etusivulta.