Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Ammattiin opiskelevien naisten Zonta-stipendit jaettiin naistenpäivänä

Omnia

Ammattiin opiskelevien naisten Zonta-stipendit jaettiin naistenpäivänä

Julkaistu: 10.03.2014 klo 15:00
Julkaisija: Omnia

Tapiolan Zonta-kerho ry jakoi naistenpäivän kunniaksi 43. kerran stipendejä espoolaisille ammattiin opiskeleville naisille. Kerhon kolme 500 euron suuruista stipendiä kohdistettiin tänä vuonna Omnian ammattiopiston ja Omnian aikuisopiston yrittäjyysopinnoissa menestyneille opiskelijoille.

Kerhon puheenjohtaja Ritva Kytö perusteli puheessaan, miksi yrittäjyys oli stipendien painopisteenä jo toista vuotta peräkkäin: ”Yrittäjyys on nykyaikaa, sen toteuttamiseen tarvitaan intoa ja rohkeutta. Stipendisaajien hakemukset pursuivat intoa ja uusia ideoita. Toivomme, että stipendit osaltaan innostavat stipendiensaajia eteenpäin.”

Vuoden 2014 stipendit

• Aino Lammi, merkonomi, Omnian ammattiopisto
  • Heli Lindberg, merkonomi, Omnian ammattiopisto
  • Tiina Töyrä, artesaani, viherala, Omnian aikuisopisto

Maailmanlaajuisen Zonta-järjestön tavoitteena on naisten ja tyttöjen aseman parantaminen. Tapiolan Zonta-kerho on aloittanut toimintansa vuonna 1971. Kerho jakaa vuosittain apurahoja tai stipendejä ammattiin opiskeleville tytöille ja naisille.

Omnia vastaa jäsenkuntiensa Espoon, Kauniaisten ja Kirkkonummen ammatillisesta toisen asteen koulutuksesta. Monialaisessa koulutuskuntayhtymässä on vuositasolla noin 10.000 ammatillisen koulutuksen opiskelijaa, joista perustutkintokoulutuksessa on noin 5.000.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki