Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Adobe-osaajat Taitaja2015-kilpailussa

Adobe-osaajat Taitaja2015-kilpailussa

Julkaistu: 05.05.2015 klo 09:44
Julkaisija: Taitaja2015

Painotuotteen suunnittelun lajiareenaa Messukeskuksen D-hallissa koristaa korkeat roll-upit, joista saa jo hyvän kuvan kilpailun tasosta. Roll upit ovat julisteen osalta kilpailijoiden suunnittelemia, semifinaalin tuloksia. Niillä on irronnut paikka loppukilpailuun.

Kilpailutehtävät on suunniteltu lajia sponsoroivien yritysten kanssa. Ensimmäisen päivän  kilpailutyönä tehdään yritykselle mainos roll up. Kilpailutyö tehdään oikeana tilaustyönä ja tiistain kilpailun tulokset ovat nähtävissä myös yleisölle seuraava aamuna, kertoo lajivastaava Mika Uusitupa.

-    Päivän  aikana tehdyt työt painetaan  illalla, ja aamulla on jokainen kilpailutyö nähtävänä kilpailijan roll upissa.

Graafisen ja Viestintätekniikan sateenvarjon alta valmistuvan ulkoasun toteuttajan koulutusohjelma on laaja. Kilpailussa arvioidaan painotuotteen ulkoasun suunnittelua ja toteutusta. Lisäksi kilpailijan pitää osata tuottaa julkaisustaan sähköinen versio.Opiskeluun kuuluu julkaisuohjelmien lisäksi valo- ja videokuvausta, sivuntaittoa, 3D-tulostusta, peliohjelmointia ja tekstiilipainatusta.

Toisen kilpailupäivän tehtävä on myös todellinen. Kilpailussa suunnitellaan myymäläpakkaus todelliselle yritykselle. Parhaiten pärjännyt myymäläpakkaus jää elämään kaupan hyllyille.

Kolmantena päivänä kilpailijat suunnittelevat ja toteuttavat t-paidan painoaiheen. Paidat myös painetaan valmiiksi asti ja kilpailijat saavat tuotteen mukaansa, kertoo toinen lajivastaava Kari Lahtinen. Valmiit paidat ovat näkyvillä torstaina kilpailuareenalla.

Lajialueella voi seurata kilpailun lomassa 3D-tulostusta ja opiskelijat lajioppaan roolissa antavat lisätietoa koulutuksesta.

Lisätietoja lajista

Kuva1. Kilpailijoille on rakennettu todellinen työympäristö MAC-koneineen.

Teksti ja kuva: Elise Koskinen 040 5638 258

Taitaja2015-tapahtuma, valtakunnallinen ammattitaidon SM-kilpailu, TaitajaPLUS sekä Taitaja9, pidetään 5.–7.5.2015 Turun Messu- ja Kongressikeskuksessa sekä HK Areenalla. Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Skills Finland ry, Turun ammatti-instituutti, Axxell Utbildning Ab, Bovallius-ammattiopisto, Lounais-Suomen koulutuskuntayhtymä, Peimarin koulutuskuntayhtymä, Salon seudun koulutuskuntayhtymä, Raision seudun koulutuskuntayhtymä ja Turun Ammattiopistosäätiö.

Taitaja2015 viestii monin tavoin. Voit ladata painokelpoisia kuvia tapahtumasta ja eri kilpailulajeista Kuvat.fi
-palvelusta. Lisäksi käytössäsi on Taitaja2015 Youtube, Twitter, Instagram- ja Facebook-tilit. Nettiradio sekä verkkouutiset.  Kaikki linkit sekä yksityiskohtaiset tiedot eri kilpailulajeista ja tehtävistä löydät myös www.taitaja2015.fi etusivulta.