Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Aalef Oy:lle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki

Suomalaisen Työn Liitto

Aalef Oy:lle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki

Julkaistu: 24.06.2014 klo 16:17
Julkaisija: Suomalaisen Työn Liitto

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Aalef Oy:lle Yhteiskunnallinen yritys -merkin. Vuonna 1980 perustetun Aalef Oy:n juuret ovat opiskelijayhteisössä, ja sen yhteiskunnallisena tavoitteena on lisätä opiskelijoiden hyvinvointia.

– Yhteiskunnallinen yritys-merkkiä voidaan myöntää yrityksille, joiden ensisijainen tavoite on ratkaista yhteiskunnallisia tai ekologisia ongelmia, ne käyttävät myös vähintään puolet voitostaan tähän. On hienoa nähdä, että merkin käyttö laajenee nyt myös vahvasti opiskelijataustaiseen yritykseen, kertoo Yhteiskunnallinen yritys -merkin kehityspäällikkö Kimmo Nekkula Suomalaisen Työn Liitosta.

Aalefin omistavat Lappeenrannan teknillisen yliopiston ylioppilaskunta, Saimaan ammattikorkeakoulun oppilaskunta sekä Lappeenrannan Seudun Opiskelija-asuntosäätiö. Ylioppilaskunta pitää merkin myöntämistä tunnustuksena modernista liiketoiminnasta opiskelijoiden hyödyksi.

– Loistavaa, että opiskelijatoiminta nähdään yhteiskunnallisena hyvänä ja investointina tulevaisuuteen, LTKY:n hallituksen puheenjohtaja Tomi Mankinen sanoo.

Omistajille Aalef Oy on yhteiskunnallisen hyvän jakamisen väline.

– Yhteiskunnallinen yrittäjyys on maailmalla vahvasti nouseva ilmiö, professori Kaisu Puumalainen Lappeenrannan teknillisestä yliopistosta kertoo.

– Yhteiskunnalliset yritykset ovat tutkimusten mukaan erittäin innovatiivisia, peräänantamattomia ja kasvuhakuisia. Niiden taloudellinen riskinottokyky on hyvä, samalla kun yhteiskunnallinen tavoite ohjaa voimakkaasti toimintaa, Puumalainen jatkaa.

www.aalef.fi

Mika Alitalo, toimitusjohtaja, Aalef Oy, 040 587 8569 mika.alitalo@aalef.fi

Kimmo Nekkula, kehityspäällikkö, Suomalaisen Työn Liitto, 050 570 4893, kimmo.nekkula@avainlippu.fi

Suomalaisen Työn Liitto on asiantuntijaorganisaatio, jonka tehtävänä on edistää suomalaisen työn arvostusta ja menestystä. Liitto hallinnoi suomalaisen työn puolesta toimivia merkkejä ja verkkopalveluita. Vuonna 1912 perustetulla liitolla on 2414 yritys- tai yhteisöjäsentä. www.avainlippu.fi