Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Yli 100 maata tempaisee paremman internetin puolesta – Suomessa uusi nettiaiheinen kuvakirja lapsille

Kansallinen audiovisuaalinen instituutti

Julkaistu: 10.02.2015 klo 10:10
Julkaisija: Kansallinen audiovisuaalinen instituutti

Tänään vietetään 12. kertaa kansainvälistä Safer Internet Day -teemapäivää. Juhlinnassa mukana on yhteensä yli 100 maailman maata. Tarkoituksena on lisätä tietoisuutta digitaalisesta ympäristöstämme ja tehdä netistä monin tavoin parempi paikka kaikille, erityisesti lapsille ja nuorille. Päivän teemana on “Let’s create a better internet together” eli “Yhdessä parempi internet” ja se kannustaa lapsia ja nuoria, huoltajia, ammattikasvattajia, yrityksiä sekä päätöksentekijöitä toimimaan yhdessä paremman internetin puolesta.

Suomessa päivää vietetään nyt kolmatta kertaa osana kansallista Mediataitoviikkoa. Parhaillaan käynnissä olevaa kampanjaviikkoa suunnittelee toteuttaa yhdessä 42 organisaatiota ja sitä vietetään yli 1400 koulussa, päiväkodissa, kirjastossa, nuorisotalossa ja yhdistyksessä ympäri maata. Kampanjaa koordinoi Kansallinen audiovisuaalinen instituutti (KAVI).

Safer Internet Dayn kunniaksi KAVI julkaisee tänään internetin perusasioista kertovan kuvakirjan lapsille. Miten internet toimii? -opas on tarkoitettu erityisesti varhaiskasvatuksen, koulujen ja kirjastojen käyttöön, mutta se on kaikkien vapaasti ladattavissa osoitteesta www.mediataitoviikko.fi.

Viestintäassistentti Marjo Pipinen
marjo.pipinen@kavi.fi, 0295 338 021

Kansallinen audiovisuaalinen instituutti (KAVI) on opetus- ja kulttuuriministeriön alainen virasto, jonka tehtäviä ovat elokuvien sekä radio- ja televisio-ohjelmien säilyttäminen ja niihin liittyvä tutkimus, audiovisuaalisen kulttuurin edistäminen, kuvaohjelmien tarjoamisen valvonta ja mediakasvatuksen edistäminen.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki