Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Ylennysväli lyhenee neljään vuoteen

Ylennysväli lyhenee neljään vuoteen

Julkaistu: 11.03.2015 klo 10:41
Julkaisija: Reserviläinen

Ylennysten välinen minimiaika lyhenee osin nykyisestä viidestä vuodesta neljään vuoteen. Uudistus koskee aliupseereita aina ylikersantin arvoon asti ja upseereiden puolelta vänrikistä luutnantiksi yleneviä.  Luutnanttia ylemmissä sotilasarvoissa reserviläisten ylennysten välien vähimmäisaika on edelleen viisi vuotta tai enemmän. Uusi ylennysnormi tulee voimaan heinäkuun alussa.

Lisäksi puolustusvoimien Maanpuolustuskoulutusyhdistykseltä tilaamat ja johtamat sotilaalliset koulutustapahtumat lasketaan tulevaisuudessa täysimääräisesti kertausharjoitusvuorokausiksi.

Uudistukset liittyvät koko puolustusvoimien uudistumiseen, jossa sodan ajan joukkoja pienennettiin aiemmasta vahvuudesta noin kolmanneksella ja samalla sijoitettavien reserviläisten ikää nuorennettiin.

Lue Reserviläisen koko uutinen: http://reservilainen.fi/uutiset/ylennysvali_lyhenee_neljaan_vuoteen

Maanpuolustusyhtiö MPY Oy:n kustantama Reserviläinen on Suomen suurin maanpuolustuslehti. Se on Suomen Reserviupseeriliiton ja Reserviläisliiton äänenkannattaja.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki