Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » VR:n ratapihatyöntekijöiden lakko oli laiton

Palvelualojen työnantajat PALTA ry

VR:n ratapihatyöntekijöiden lakko oli laiton

Julkaistu: 21.09.2016 klo 10:20
Julkaisija: Palvelualojen työnantajat PALTA ry

VR:n Logistiikkadivisioonan Kotkan työntekijät marssivat tiistaina ulos työpaikaltaan paikallisten erimielisyyksien vuoksi. Palta pitää eilistä lakkoa laittomana ja pahoittelee sen aiheuttamia haittoja.

VR:n Logistiikkadivisioonan Kotkan työntekijöiden lakko alkoi tiistaina klo 14 ja päättyi samana iltana klo 22. Lakko koski koko Kotkan palveluyksikön aluetta, joka käsittää Kotkan ja Haminan ratapihat. Kahdeksan tuntia kestänyt mielenilmaus ehti aiheuttaa vakavia haittoja VR:n tavaraliikenteelle.

- Tällaiset laittomat mielenilmaukset ovat haitaksi sekä VR:lle että sen työntekijöille. Paikalliset erimielisyydet tulisi ratkaista muilla keinoin, kuten erikseen sovitussa erimielisyysmenettelyssä, Paltan johtava asiantuntija Janne Laitinen sanoo.

Lisätiedot:
johtava asiantuntija Janne Laitinen, Palta, p. 040 779 8924

Palta on palvelualoja edustava elinkeino- ja työmarkkinajärjestö. Paltalla on 1 700 jäsentä, jotka toimivat logistiikan, informaation ja viestinnän, huollon ja kunnossapidon, yritys- ja asiantuntijapalvelujen, hallinnon ja tukipalvelujen sekä viihteen ja virkistyksen toimialoilla. Palta vastaa myös finanssialan työmarkkinatoiminnasta ja on EK:n suurimpia jäsenliittoja.

www.palta.fi
@PALTAry