Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Virsikirjan lisävihko on ilmestynyt!

Kirjapaja

Virsikirjan lisävihko on ilmestynyt!

Julkaistu: 27.04.2016 klo 11:04
Julkaisija: Kirjapaja

Uudet virret ovat vihdoin saatavilla

Virsikirjan lisävihko, joka sisältää kirkolliskokouksen suomenkieliseen virsikirjaan hyväksymät 79 uutta virttä, on valmistunut. Virallisesti uudet virret otetaan käyttöön tulevana adventtina, mutta virsiin voi tutustua jo nyt.

Uusien virsien myötä virsikirja päivittyy ja virsilaulu saa jännittäviä mausteita. Mukaan on seulottu sekä suomalaisten tekijöiden virsiä että hengellistä lauluperinnettä eri puolilta maailmaa. Moni tuttu, rakastettu laulu on saanut ”kirkollisen hyväksynnän”. Näistä esimerkkinä P. J. Hannikaisen säveltämä Maan korvessa kulkevi lapsosen tie ja gaelilaisen kansanlaulun sävelmä Morning has broken.

Monikulttuurinen seurakuntaelämä näkyy lisävihkon virsissä paitsi virsivalintoina myös alkukielisten ja eri kielille käännettyjen virsien muodossa. ”Monimuotoisuuden tuomaa rikkautta lisävihkossa tuovat esille erityisesti sen monikielisyys ja musiikillinen monikulttuurisuus”, sanotaan Virsikirjan lisävihkon esipuheessa.

Kirjapajan julkaisema Virsikirjan lisävihko sisältää uutuusvirret soinnutuksineen selkeästi taitettuina sekä monipuolisen hakemiston.

Lisää aiheesta Suomen evankelis-luterilaisen kirkon Sakasti-sivustolla: Virsikirjan lisävihkon valmistelutyö.

Luettelo Virsikirjan lisävihkon virsistä liitteenä ja linkkinä.

Lisätietoja julkaisusta: Kirjapajan viestintäpäällikkö Marja-Liisa Saraste: marja-liisa.saraste@kirjapaja.fi, puh. 09 6877 4568, tai kustannuspäällikkö Päivi Karri: paivi.karri@kirjapaja.fi, puh. 09 6877 4558.

Kansikuva liitteenä ja linkkinä.

Lasten Keskus ja Kirjapaja Oy – Sisältöä elämään.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki