Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Uusi kirja kertoo kaiken, mitä et tiennyt rahasta

Into Kustannus

Uusi kirja kertoo kaiken, mitä et tiennyt rahasta

Julkaistu: 25.09.2015 klo 10:18
Julkaisija: Into Kustannus

Ville Iivarisen Raha – Mitä se todella on ja mitä sen tulisi olla julkistetaan Gaudeamus Kirja & Kahvissa (Vuorikatu 7, Helsinki) 30.9.2015 kello 16.30. Tilaisuudessa ovat mukana keskustelemassa Jussi Ahokas ja Lauri Holappa, molemmat tutkijoita ja tietokirjailijoita.

Raha – Mitä se todella on ja mitä sen tulisi olla kertoo kaiken, mitä et tiennyt rahasta. Monet taloutta, yhteiskuntaa ja ympäristöä horjuttavista ongelmista voitaisiin ratkaista, jos rahan vaikutuksia ymmärrettäisiin paremmin.

Tiesitkö, että pankit eivät oikeasti lainaa sinulle rahaa? Entä tiesitkö, että jos kaikki maailman velat maksettaisiin, maailmassa ei voisi enää olla rahaa? Mistä raha oikeastaan tulee? Yhteiskuntien rahoitus on riippuvaista pankkien tekemistä velkasuhteista, mikä on perimmäinen syy toistuviin finanssikriiseihin, yhteiskuntien velkaantumiseen, demokratian voimattomuuteen ja ekologisesti tuhoisaan loputtoman talouskasvun tavoitteluun.

Ville Iivarinen on valtiotieteiden maisteri, joka on toiminut vuosien ajan Suomen Talousdemokratia ry:n puhemiehenä.

Julkistustilaisuudessa kirjailijan kanssa keskustelevat Jussi Ahokas ja Lauri Holappa ovat kirjoittaneet kirjan Rahatalous haltuun – Irti kurjistavasta talouspolitiikasta (2014). Ahokas on Suomen sosiaali ja terveys ry. Sosten pääekonomisti ja Holappa työskentelee Helsingin yliopistossa tutkijana.

Tiedotteen liitteenä löytyvä ”tärppilista” on Ville Iivarisen laatima tiivistelmä kirjasta, jonka avulla voi helpommin hahmottaa itselleen, mistä kirjassa oikein on kyse.

Ville Iivarinen: Raha – Mitä se todella on ja mitä sen tulisi olla

Into-tieto, nidottu 281 sivua, suositushinta 29 €, ISBN: 978-952-264-446-6

Arvostelukappaleet: arvostelukappaleet@intokustannus.fi

Lisätiedot: sanna.lehtinen@intokustannus.fi / 050 378 2647

Painokelpoinen kansikuva ja kirjailijakuva.

Into julkaisee tieto- ja kaunokirjallisuutta sekä Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä.

intokustannus.fi | mondediplo.fi | into-ebooks.com | facebook.com/intokustannus | twitter.com/Into_Publishing | youtube.com/intokustannus