Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Tutustu toimeentulotuen uudistukseen

Tutustu toimeentulotuen uudistukseen

Julkaistu: 08.04.2016 klo 10:26
Julkaisija: Kela

Perustoimeentulotuki siirtyy kunnilta Kelan tehtäväksi vuoden 2017 alussa. Perusasiat uudistuksesta on koottu tiiviiseen lennäkkiin.

Perustoimeentulotuki siirtyy Kelan hoidettavaksi 1.1.2017 alkaen. Uudistukseen liittyvät avainasiat on koottu lennäkkiin, jota on saatavilla Kelan palvelupisteissä ja kuntien sosiaalitoimistoissa.

Lennäkissä kerrotaan myös Kelan palvelukanavista ja uudistuksen etenemisen aikataulusta. Kela avaa toimeentulotuen verkkosivut, palvelunumeron ja Kysy Kelasta -palstan loppuvuodesta 2016. Vuoden 2017 alusta perustoimeentulotukea voi hakea Kelan verkkoasiointipalvelussa www.kela.fi/asiointi. Tukea voi hakea myös paperilomakkeella.

Lennäkki on tehty suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Tulossa on myös käännökset saameksi, venäjäksi, viroksi, arabiaksi ja somaliksi.

Toimeentulotuki uudistuu

Utkomststödet förnyas

Changes to social assistance payments

Asiakkaat voivat seurata uudistuksen etenemistä myös osoitteesta www.kela.fi/toimeentulotuki.

Lisätietoja medialle
Kela, hankepäällikkö Heli Kauhanen, puh. 020 63 43503
etunimi.sukunimi@kela.fi

Kelan uutiskirje Toimeentulotuki 2017 -info välittää ajankohtaiset kuulumiset toimeentulotuen uudistuksen valmistelusta. Tilaa uutiskirje www.kela.fi/uutiskirje.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki