Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Turun Teknologiakiinteistöt osti High Tech Centre III:n

Turun Teknologiakiinteistöt Oy

Turun Teknologiakiinteistöt osti High Tech Centre III:n

Julkaistu: 07.04.2016 klo 13:15
Julkaisija: Turun Teknologiakiinteistöt Oy

Turun Teknologiakiinteistöt kasvatti jälleen kiinteistöomistustaan Turku Science Parkin alueella, kun se osti 1.4. toteutuneella kaupalla Lemminkäisenkatu 42:ssa sijaitsevan High Tech Centre III:n Lunden Kiinteistöt Oy:ltä.

High Tech Centre III on rakennettu vuonna 2012, siinä on neljä kerrosta ja sen pinta-ala on 4000 m². Rakennuksessa toimii tällä hetkellä HK Scanin pääkonttori. Rakennuksen on suunnitellut arkkitehtitoimisto Haroma & Partners.

– Turun Teknologiakiinteistöjen strategia on alusta lähtien tähdännyt omistusten kasvattamiseen Turku Science Parkin alueella. High Tech Centre oli meille erityisen kiinnostava kohde, koska vuokralainen, HK Scan, on turkulaisena pörssiyhtiönä meille merkittävä asiakas. Kiinteistö myös sopii hyvin portfolioomme, koska se sijaitsee Turku Science Parkissa. Lisäksi kohde on teknisesti erinomaisessa kunnossa, kertoo Turun Teknologiakiinteistöjen toimitusjohtaja Mikko Lehtinen.

Turun Teknologiakiinteistöt Oy
Mikko Lehtinen, toimitusjohtaja
mikko.lehtinen(at)teknologiakiinteistot.fi

Turun Teknologiakiinteistöt Oy on Turku Science Parkin ja Turun keskustan alueella toimiva kiinteistösijoitusyhtiö, joka kehittää alueen kiinteistöjä ja palveluita sekä vuokraa toimitiloja yrityksille ja yhteisöille. Yhtiön tavoitteena on tarjota asiakkailleen Suomen paras ympäristö toimia ja kehittyä. Turun Teknologiakiinteistöt Oy:n omistavat Turun kaupunki, Turun Seudun Osuuspankki, Eläkevakuutusyhtiö Veritas, Stiftelsen för Åbo Akademi ja Stiftelsen Eschnerska Frilasarettet. Turun Teknologiakiinteistöt Oy:n omistamien kiinteistöjen pinta-ala on noin 136 000 neliömetriä ja tilojen keskimääräinen käyttöaste noin 97 %.