Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Tullimuseo mukana Suomenlinnan museopäivässä 6.6.

Tulli

Tullimuseo mukana Suomenlinnan museopäivässä 6.6.

Julkaistu: 04.06.2016 klo 09:00
Julkaisija: Tulli

Kustaanpäivä 6.6. on jälleen Suomenlinnan museopäivä, jolloin kaikkiin linnoituksessa toimiviin museoihin on vapaa pääsy. Myös Tullimuseo on avoinna poikkeuksellisesti maanantaina kello 11 – 20.

Tullimuseon uusi näyttely Veroista vihatuin? Tulli ja autojen tuonti kertoo autojen tullauksen ja autoverotuksen historiaa alkaen ensimmäisestä Suomeen tuodusta autosta. — Autoverotus muuttui jo 1900-luvun alussa melko monimutkaiseksi. Näyttelyssä on muun muassa esimerkkejä, miten kekseliäästi autoveroa on kierretty eri aikoina, kertoo Tullimuseon hoitaja Janne Nokki

Tullimuseon pysyvä näyttely kertoo tullauksen, tulliselvityksen ja salakuljetuksen historiasta. Uutuutena esillä on nyt myös tässä pitkään vankilana toimineessa rakennuksessa Suomen toistaiseksi pahimman sarjamurhaajan sellin sijaintipaikka.

Museopäivään osallistuvat myös Ehrensvärd-museo, Lelumuseo, Sotamuseo ja Suomenlinna-keskus.

Lisätiedot:

museonhoitaja Janne Nokki, p. 040 332 2774

Suomenlinnan museopäivä
Suomenlinnan museopäivä (Facebook)
Tullimuseo
Tullimuseon sijainti Suomenlinnan Susisaaressa

Suomen tulli on osa Euroopan unionin tullijärjestelmää. Tulli on valtiovarainministeriön tulosohjaama virasto, joka toimii yhteistyössä elinkeinoelämän sekä kotimaisten ja ulkomaisten viranomaisten kanssa. Tullin palveluksessa on noin 2 200 henkilöä.

Seuraa meitä Twitterissä ja Facebookissa

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon