Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Toitko matkalta tuliaisina tuholaisia?

SOL Pesulapalvelut Oy

Toitko matkalta tuliaisina tuholaisia?

Julkaistu: 28.06.2015 klo 10:00
Julkaisija: SOL Pesulapalvelut Oy

Turvallinen puhdistus tekstiileille pesulasta

Tuhohyönteiset tai niiden munat eivät valitettavasti ole harvinaisia tuliaisia ulkomaanmatkoilta. Tuholaisia kuten luteita, lutikoita, torakoita, täitä tai kirppuja voi löytyä tuliaisina tuotavista elintarvikkeista kuten mausteista, matkatavaroista ja – laukusta sekä eri tekstiileistä ja vaatteista.

Pikaisella asiaan puuttumisella estetään tuholaisten leviäminen koteihin ja talon rakenteisiin. Pahimmillaan tuholaiset voivat pilata esimerkiksi huonekalut, asunnon rakenteet tai tekstiilit.

Desinfioiva käsittely pesulasta

– Tuholaisten saastuttaman pyykin pesu ja käsittely hoidetaan SOL Pesuloissa aina omalla, turvallisella ja suljetulla prosessilla. Pyykki pidetään suljetussa pussissa aina sen vastaanotosta pesukäsittelyyn saakka, kertoo SOLin laatu- ja kehitysasioista vastaava Kati Talikka.

Pesussa käytetty pussi on tarkoitettu nimenomaan erikoispyykin pesuun; pussin sauma aukeaa automaattisesti pesussa ja takaa samalla parhaan mahdollisen pesutuloksen. Suljetun systeemin ansiosta tuhohyönteiset eivät leviä pesulassa muuhun pyykkiin.

Monet tuholaiset ja niiden munat tuhoutuvat kuumuudessa. Pesussa on silti olennaista huomioida vaatteiden ja tekstiilien pesunkestävyys. Kemiallinen pesu on vaihtoehto materiaaleille ja tekstiileille, joille 60 asteen vesipesu ei sovellu.

- Desinfiointimenetelmän avulla voidaan käsitellä tuotteita, jotka eivät kestä vaurioitumatta vesipesua tai kemiallista pesua. Tällaisia ovat esimerkiksi esiintymisasut, kypärät, urheilu- ja muut jalkineet, luistimet, reput, taistelulajeissa käytettävät henkilökohtaiset suojavälineet ja moottoripyörävarusteet.

Asiantunteva ja turvallinen puhdistus takaa sen, että tekstiilit ja muut tuotteet ovat käsittelyn jälkeen hygieenisiä, puhtaita ja miellyttäviä käyttää.

Kati Talikka

Laatu- ja kehitysvastaava

SOL Pesulapalvelut Oy

kati.talikka@sol.fi

puh. 040 779 7274

Tietoja SOLista:

Palvelevia SOL Pesuloita on Suomessa 63 palvellen yksityisiä, yrityksiä ja yhteisöjä. Kemiallisen pesun lisäksi SOL Pesulapalveluiden palveluihin kuuluvat erikoisvesipesut, mattojen ja verhojen pesut, nahkapesut, liinavaate- ja kodintekstiilien pesut sekä korjauspalvelut. SOL Pesulapalvelut Oy on osa kansainvälistä SOL Yhtiöitä, joka tuottaa monipuolisia siivous-, toimitila-, kiinteistönhoito- ja turvallisuuspalveluita sekä henkilöstövuokrausta.