Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Tiiviimpi yritysyhteistyö työllistämistoimissa on tervetullutta

Palvelualojen työnantajat PALTA ry

Tiiviimpi yritysyhteistyö työllistämistoimissa on tervetullutta

Julkaistu: 04.09.2015 klo 11:35
Julkaisija: Palvelualojen työnantajat PALTA ry

Tänään julkistetut hallituksen työllisyys ja kilpailukyky -kärkihankkeen satsaukset ovat oikeansuuntaisia. Työllistämistoiminnan uudistukset ovat kaivattuja. On hyvä, että hallituksen Tekesin rahoitukseen kohdistuvia leikkauksia paikataan kasvuyritysten riskirahoituksella.

Hallitus lupaa yksityisille työvoimapalveluille jatkossa entistä suurempaa roolia työllistämisessä. Tämä on odotettu uudistus.

– Nykyisessä taloustilanteessa on tärkeää, että työllistämistoimet ovat tehokkaita ja tuloksellisia. Yksityisten henkilöstöpalveluyritysten työnvälityspalvelut on saatava laajasti käyttöön, koska niillä on toimivat palvelumallit ja laajat yrityskontaktit, Palvelualojen työnantajat PALTA ry:n toimitusjohtaja Riitta Varpe sanoo.

PALTA on tyytyväinen siihen, että hallituksen Tekesin rahoitukseen kohdistuvia leikkauksia kompensoidaan riskirahoituksella. Suunnitelmat uudelle Teollisuussijoituksen kasvurahastolle sekä Tekes Pääomasijoituksen kaupallistamisrahastolle ovat tervetulleita.

– Tekesin rahoituksen leikkaukset ovat valitettavia, sillä tarvitsemme kipeästi kasvua ja uusia innovaatioita. Hyvä uutinen on se, että hallitus osin kompensoi niitä satsaamalla kasvuyritysten rahoitukseen, Varpe sanoo.

– Kasvurahastojen rahoituksen tulee nyt keskittyä Suomea uudistavan liiketoiminnan vauhdittamiseen. Kasvavat digipalveluyritykset voivat parhaimmillaan sekä kehittää julkista sektoria että hakea samalla kansainvälistä kasvua. Hyvillä kotimaisilla referensseillä ja kasvurahoituksella on mahdollisuus luoda uusia kansainvälisiä menestystarinoita, Varpe jatkaa.

Lisätiedot:
toimitusjohtaja Riitta Varpe, Palvelualojen työnantajat PALTA ry, p. 040 534 5353

Palvelualojen työnantajat PALTA on elinkeino- ja työmarkkinapoliittinen edunvalvontajärjestö. Liittoon kuuluu n. 1700 yritystä ja yhteisöä, jotka toimivat seuraavilla aloilla: logistiikka, informaatio ja viestintä, huolto- ja kunnossapito, yritys- ja asiantuntijapalvelut, hallintoja tukipalvelut sekä viihde ja virkistys. PALTAn jäsenyritykset työllistävät Suomessa noin 150 000 palkansaajaa. Lisäksi PALTA vastaa finanssialan työmarkkinatoiminnasta, jonka piiriin kuuluu 40 000 palkansaajaa. PALTA on EK:n suurimpia jäsenliittoja.

www.palta.fi
@PALTAry