Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Tiedotekooste Taitaja2015 iltapäivä

Julkaistu: 06.05.2015 klo 18:33
Julkaisija: Taitaja2015

Ammatillisen koulutuksen suurseminaarin antia

"Aito osaaminen ei ole pelkästään hallintaa, vaan uuden etsimistä", painotti Åbo Akademin liiketaloustieteen professori Alf Rehn. Suomessa olisi hyvä irtaantua historiallisista ja traditionaalisista ajattelutavoista sekä ottaa riskejä osaamisen alueella.

Helsingin yliopiston professori Kirsti Lonka korosti puheessaan kouluviihtyvyyden takaamisen tärkeyttä, jossa Suomella olisi parantamisen varaa. Motivaation ja ajattelun muutos on oltava oppimisen perustana.

Kuvia seminaarista http://skillsfinland.kuvat.fi/kuvat/Taitaja2015/Yleiskuvia+Taitaja2015-tapahtumasta/Seminaari+6.5.2015/

Pistetilanteet kiivaassa vaihtelussa elektroniikan SM-taistossa

Aurinkopaneelitehtävä edustaa paikallisuutta ja uutta energiamuotoa. Lajivastaava Erkki Vainio kertoo, että nuori yritys tarttui ideaan innolla.
-  Salolainen yrittäjä Areva Solar innostui lähtemään mukaan. Kilpailijat ovat opiskelleet järjestelmän valmistamista, ja ovat valmiita jakamaan oppejaan kouluissa. Tätä uutta alaa ei vielä koulujen opetusohjelmissa ole. Tarkoitus on tehdä opetusvideoita ja saada uuden energiamuodon opetusta kouluihin enemmänkin.

Help Desk asiakaspalvelutilanne osana taitajien SM-kilpailua

Kilpailuareenalle Messukeskuksen D-hallille on pystytetty kuvitteellisen yrityksen IT-verkko asiakkaan vaatimusten mukaisesti. Se sisältää kaikki yrityksen verkon pyörittämiseen käytettävät laitteet ja myös loppukäyttäjien palvelupisteen. Toisena kilpailupäivänä mitataan opiskelijoiden asiakaspalvelutaitoja kuvitteellisessa HelpDesk tilanteessa.

Automaalauksessa tavoitteena täydellinen jälki

– Täällä on nyt tehty muovikorjauksia, lokareiden hiontaa ja maalausta. Osa on tällä hetkellä siirtynyt jatkamaan tehtäviä toisen ammattikoulun tiloihin. Täällä töitä tekevät ovat tehneet konepeltejä ja lokareita sekä pohjamaalia ja rajauksia konepeltikuvioihin, Vinni luettelee.

Liitteissä asiakohtaiset tiedotteet ja kuvia.

Taitaja2015-tapahtuma, valtakunnallinen ammattitaidon SM-kilpailu, TaitajaPLUS sekä Taitaja9, pidetään 5.–7.5.2015 Turun Messu- ja Kongressikeskuksessa sekä HK Areenalla. Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Skills Finland ry, Turun ammatti-instituutti, Axxell Utbildning Ab, Bovallius-ammattiopisto, Lounais-Suomen koulutuskuntayhtymä, Peimarin koulutuskuntayhtymä, Salon seudun koulutuskuntayhtymä, Raision seudun koulutuskuntayhtymä ja Turun Ammattiopistosäätiö.

Taitaja2015 viestii monin tavoin. Voit ladata painokelpoisia kuvia tapahtumasta ja eri kilpailulajeista Kuvat.fi
-palvelusta. Lisäksi käytössäsi on Taitaja2015 Youtube, Twitter, Instagram- ja Facebook-tilit. Nettiradio sekä verkkouutiset.  Kaikki linkit sekä yksityiskohtaiset tiedot eri kilpailulajeista ja tehtävistä löydät myös www.taitaja2015.fi etusivulta.