Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Taitajien ensimmäiset SM-mitalit jaettu

Taitajien ensimmäiset SM-mitalit jaettu

Julkaistu: 10.05.2016 klo 17:40
Julkaisija: Taitaja2016

Taitaja2016-tapahtuman ensimmäiset SM-mitalit jaettiin tiistaina TaitajaPLUS-kilpailun logistiikkalajissa. Tiukassa kilpailussa kultamitalin sai kaulaansa Eetu Laukka Ammattiopisto Luovista. Hopeaa sai Toni Koivisto Kiipulan ammattiopistosta ja pronssia Johannes Sorvari Validia Ammattiopistosta.

Eetu Laukka opiskelee toista vuotta kiinteistöpalvelujen perustutkintoa Ammattiopisto Luovin Muhoksen yksikössä. Kilpailuun valmistauduttiin syksystä lähtien osana muuta koulunkäyntiä.
-Kilpailu meni hyvin, mutta Ihan voittoa en osannut odottaa, hymyili tyytyväinen kultamitalisti.

TaitajaPLUS-kilpailu on ammattitaitokilpailu erityistä tukea tarvitseville opiskelijoille. Kilpailuun voivat osallistua kaikki opiskelijat, joille on tehty henkilökohtainen opetuksen järjestämistä koskeva suunnitelma (HOJKS).
TaitajaPLUS-kilpailu jatkuu keskiviikkona kiinteistönhoidon ja puhdistuspalvelun lajeilla.

Kuvat Skilsl Finlandin kuvapankista http://skillsfinland.kuvat.fi/kuvat/Taitaja2016+Seinäjoki/Lajit/TaitajaPLUS+–+logistiikka/

Lisätietoja: Susanna Kangas, Ammattiopisto Luovin viestintäjohtaja, p. 040 319 3172

Ammattitaidon SM-kisojen, Taitaja-tapahtuman, kilpailijat ovat ammattiin opiskelevia alle 20-vuotiaita tai kilpailuvuonna 20 vuotta täyttäviä.

Taitaja2016-tapahtuman Seinäjoella 10.–12.5.2016 järjestää Skills Finlandin kumppanina Seinäjoen koulutuskuntayhtymä Sedu. Taitaja2016 on avoin yleisötapahtuma, johon odotetaan 40 000 kävijää.

Ammattitaidon SM-kilpailut käydään 43 lajissa Seinäjoki Areenassa ja muilla suorituspaikoilla sen välittömässä läheisyydessä. Noin 400 ammattiin opiskelevaa nuorta kilpailee ammattitaidon suomenmestaruuksista oikeaa työpaikkaa vastaavissa olosuhteissa. Tapahtumassa nähdään myös TaitajaPLUS-ammattitaitokilpailu erityistä tukea tarvitseville opiskelijoille ja Taitaja9-joukkuekisa peruskoulun 9-luokkalaisille.