Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » SuPer julkistaa koulutusselvityksen: Ammatti vaatii ammattitaitoa

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer

SuPer julkistaa koulutusselvityksen: Ammatti vaatii ammattitaitoa

Kutsu.
Julkaistu: 30.03.2016 klo 09:50
Julkaisija: Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer

Kutsu tiedotusvälineille                                                                                                30.3.2016

Miten turvataan lähihoitajan ammattitaito?

SuPer julkistaa koulutusselvityksen: Ammatti vaatii ammattitaitoa

Aika:                                   Torstaina 31.3.2016 klo 11.00

Paikka:                               Seurahuone Helsinki, Kaivokatu 12

Yhä useampi nuori ja uuteen ammattiin vaihtava aikuinenkin ohjataan lähihoitajakoulutukseen, koska työvoiman tarve sosiaali- ja terveysalalla kasvaa. Samaan aikaan työelämä on muuttunut entistä vaativammaksi. Lähihoitajakoulutuksen on kyettävä vastaamaan sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan kasvaviin vaatimuksiin ja siksi siihen on panostettava. Ammatillisen koulutuksen rahoitusjärjestelmää on tarkasteltava myös potilas- ja asiakasturvallisuuden näkökulmasta sekä hoidon laadun näkökulmasta. Ongelmien ja vahinkojen ennaltaehkäisy sekä varhainen puuttuminen tulevat halvemmaksi kuin jo syntyneiden vahinkojen ja ongelmien hoito.

Ovatko soveltuvuus- ja pääsykokeet tarpeellisia? Onko opiskelijoiden ja tutkinnon suorittajien mahdollista saavuttaa tulevaisuudessa lähihoitajan työssä vaadittava ammattitaito? Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer selvitti lähihoitajakoulutuksen tulevaisuutta tekemällä jäsenilleen koulutuskyselyn, jolla haettiin vastauksia siihen, miten lähihoitajan korkeatasoinen ammattitaito voidaan turvata myös tulevaisuudessa.

Tiedotustilaisuudessa ovat paikalla SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola sekä asiantuntija Sara Simberg, joka on tehnyt selvityksen.

Ilmoitathan osallistumisestasi tiedottaja Hanna-Mari Kuivalaiselle, hanna-mari.kuivalainen@superliitto.fi viimeistään keskiviikkona 30.3.

Lämpimästi tervetuloa

Sari Tirronen

tiedotuspäällikkö

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer

SuPeriin kuuluu lähes 90 000 sosiaali- ja terveydenhuoltoalan koulutettua ammattilaista, jotka työskentelevät julkisella ja yksityisellä sektorilla.