Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Suomen tietokirjailijat ry jakoi apurahoina yli 600 000 euroa

Suomen tietokirjailijat ry

Suomen tietokirjailijat ry jakoi apurahoina yli 600 000 euroa

Julkaistu: 03.06.2016 klo 10:15
Julkaisija: Suomen tietokirjailijat ry

Suomen tietokirjailijat ry jakoi keväällä 2016 apurahoja yhteensä 634 400 euroa 138 hakijalle. Yhdistys jakaa apurahoja luovaan kirjalliseen työskentelyyn kaksi kertaa vuodessa.

Apurahaa puolivuotiseen työskentelyyn myönnettiin 36 tietokirjailijalle. Esikoistietokirjan kirjoittamiseen sai apurahan 55 hakijaa, lasten- ja nuortentietokirjaan 18 ja tietokirjakritiikkiin 29 hakijaa.

Hakemuksia jätettiin kaikkiaan 604. Puolivuotista apurahaa haettiin 316 hakemuksella. Apurahaa esikoistietokirjaa varten haettiin 195 hakemuksella, lasten- ja nuortentietokirjaa varten 34 hakemuksella ja tietokirjakritiikkiä varten 59 hakemuksella.

Apurahapäätökset valmisteli Suomen tietokirjailijat ry:n apurahatoimikunta, jonka puheenjohtajana toimii Joel Kuortti. Toimikunnan jäsenet ovat Tapio Katko, Päivi Kosonen, Heleena Puolitaival ja Kaija Vuorio sekä sihteerinä Jukka-Pekka Pietiäinen. Suomen tietokirjailijat ry:n hallitus teki kokouksessaan 2. kesäkuuta päätöksen apurahansaajista apurahatoimikunnan esityksen mukaisesti.

Suomen tietokirjailijat ry:n apurahat rahoitetaan Kopioston keräämillä tekijänoikeuskorvauksilla. Kopiosto kerää korvaukset teosten kopioinnista ja tilittää ne jäsenjärjestöilleen muun muassa apurahoina edelleen jaettaviksi.

Lista apurahan saajista löytyy Suomen tietokirjailijat ry:n verkkosivuilta:

Apurahatoimikunnan sihteeri
Jukka-Pekka Pietiäinen | toiminnanjohtaja | Suomen tietokirjailijat ry
jukka-pekka.pietiainen@suomentietokirjailijat.fi | 050 543 9891

_____

Suomen tietokirjailijat ry on maamme suurin kirjailijajärjestö. Se edistää tietokirjallisuutta, jakaa apurahoja ja palkintoja sekä valvoo tieto- ja oppikirjailijoiden tekijänoikeudellisia ja taloudellisia etuja. Yhdistyksellä on yli 3 100 jäsentä.

suomentietokirjailijat.fi | Facebook | Twitter