Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Suomen Rahapajan syystempaukset valtaavat pääkaupunkiseudun

Suomen Rahapaja Oy

Suomen Rahapajan syystempaukset valtaavat pääkaupunkiseudun

Julkaistu: 13.09.2013 klo 11:40
Julkaisija: Suomen Rahapaja Oy

Suomen Rahapajan tehtaalla vietetään Helsinki Design Weekiä ja eduskuntatalolla juhlistetaan vuoden 1863 valtiopäiviä

Pop-up -myymälä aukeaa yleisölle 17.9.–18.9.2013

Syyskuun kolmannella viikolla tapahtuu. Suomen Rahapaja viettää Helsinki Design Weekiä 17.9.–18.9.2013 klo 10–18, jolloin yleisöllä on mahdollisuus ostaa suomalaisen kolikkotaiteen helmiä tehtaan pop-up -kaupasta ja tutustua kolikkodesignin taustoihin upouusissa toimitiloissamme.

Avajaisten kunniaksi jokainen käteisostoksen tekevä saa uuden Valtiopäivät 1863-erikoiskakkosen osana käteisostoksen vaihtorahoja. Emme siis vaihda kahden euron erikoisrahoja ilman ostosta.

Helsinki Design Week -tapahtumassa sinulla on ainutlaatuinen mahdollisuus voittaa tutustumiskierros Suomen Rahapajan tuotantotiloihin, johon yleisöllä ei tavallisesti ole pääsyä. Tämä johtuu tarkoista turvallisuusmääräyksistämme, joten myös Design Weekin vietto keskittyy toimitilojemme skandinaavista arkkitehtuuria edustavaan aulaan ja kokoustiloihin.

Ohjelma tiistaina 17.9.:

15.30 Suunnittelija Anna Hoskonen Pentagon Designista kertoo aulan suunnittelusta

16.00 Pääsuunnittelija Erkki Vainio kertoo juhlarahasuunnittelusta sekä esittelee juhlarahakipsejä ja muuta suunnitteluvälineistöä

Täytekakkutarjoilu Erkki Vainion esityksen jälkeen yläaulassa

Ohjelma keskiviikkona 18.9.:

15:30 Johdon assistentti Jatta Nylund kertoo aulan suunnittelusta

16:00 Teknologiapäällikkö Jopi Hukkanen kertoo juhlarahasuunnittelusta sekä esittelee juhlarahakipsejä ja muuta suunnitteluvälineistöä

Täytekakkutarjoilu Jopi Hukkasen esityksen jälkeen

Pop-up -kauppa on avoinna molempina päivinä klo 10–18. Tuotteita rajoitettu määrä.

Huomaathan, että toimitiloihimme pääsy edellyttää henkilöllisyyden todistamista kuvallisella henkilöllisyystodistuksella.

Suomen Rahapajan tehdas sijaitsee Vantaan Viinikkalassa, osoitteessa Suokallionkuja 4, 01741 Vantaa.

Vuoden 1863 valtiopäiviä juhlitaan eduskuntatalon pikkuparlamentissa 17.9.2013

Suomen Rahapaja pystyttää Pikkuparlamentin eli eduskunnan lisärakennuksen kansalaisinfoon oman myyntipisteensä 17.9.2013 klo 10–18. Tilaisuus juhlistaa vuoden 1863 valtiopäiviä, joten myymme tuoreen Valtiopäivät 1863 -erikoiskakkosen keräilyversioita sekä numeroimatonta Valtiopäivät 1863 -kultarahaa. Käyttörahalaatuisia erikoiskakkosia myydään vain kymmenen kappaleen pusseissa.

Huomaathan, ettemme vaihda kahden euron erikoisrahoja niiden nimellisarvolla Pikkuparlamentissa. Nimellisarvoisen kakkosen saa osana vahtorahoja vain Suomen Rahapajan tehtaan avajaistapahtumassa.

Kahden euron erikoisraha ”Valtiopäivät 1863” julkaistiin 4.9.2013. Sadan euron nimellisarvoinen kultaraha julkaistaan 17.9.2013. Valtiopäivät 1863 -kultarahaa lyödään 6000 kappaletta, joista 200 on numeroitu. Järjestyksessään ensimmäinen numeroitu kultaraha luovutetaan Suomen eduskunnalle Pikkuparlamentin kansalaisinfossa 17.9., jossa juhlarahan vastaanottaa eduskunnan puhemies Eero Heinäluoma. Numeroitujen kultarahojen myynnistä lisää tietoa Suomen Rahapajan verkkosivuilla.

Pikkuparlamentin osoite on Arkadiankatu 3, Helsinki.

Laura Helle
Viestintä- ja markkinointisuunnittelija
Suomen Rahapaja
laura.helle@mint.fi

Suomen Rahapaja -konserni suunnittelee, markkinoi ja valmistaa metallisia käyttörahoja, juhla- ja erikoisrahoja, rahasarjoja sekä raha-aihioita. Suomen Rahapaja -konserni on euroalueen vahvin metallirahan valmistaja ja huhtikuussa 2011 tapahtuneen Saxonia EuroCoin GmbH:n kaupan myötä myös yksi maailman suurimmista metallirahan viejistä. Yhtiön omistaa Suomen valtio. Lisätietoa Suomen Rahapajasta www.suomenrahapaja.fi.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki