Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Suomen Rahapaja valmistaa kolikot Dominikaaniselle tasavallalle

Suomen Rahapaja Oy

Suomen Rahapaja valmistaa kolikot Dominikaaniselle tasavallalle

Julkaistu: 11.07.2016 klo 07:33
Julkaisija: Suomen Rahapaja Oy

Suomen Rahapaja ja Dominikaanisen tasavallan keskuspankki ovat päässeet sopimukseen kolikoiden valmistamisesta koskien yhden Dominikaanisen tasavallan pesoa (1 RD$). Tuotanto ja toimitukset ovat vuonna 2016. Dominikaanisen tasavallan keskuspankki on uusi asiakas Suomen Rahapajalle.

Toimitusjohtaja Paul Gustafsson kommentoi sopimusta: "Tämä kauppa on meille tärkeä niin Vantaan kolikkotehtaalle kuin Saksan Halsbrücken aihiotehtaallekin. Olemme erittäin iloisia asemamme vahvistumisesta Karibialla."
Suomen Rahapaja -konserni toimii kolmella liiketoiminta-alueella: aihiot, käyttörahat ja juhlarahat. Konsernilla on toimintaa kolmessa eri maassa ja aihioiden sekä käyttörahojen toimituksia maailmanlaajuisesti. Juhlarahoja yhtiö tarjoaa jälleenmyyjille sekä lahjoista ja keräilyharrastuksesta innostuneille yksityisasiakkaille verkkokaupassaan. Yhtiön omistaa Suomen valtio.

Lisätietoja suomeksi ja englanniksi:
Henna Karjalainen
viestintäjohtaja
henna.karjalainen@mint.fi

Suomen Rahapaja -konserni suunnittelee, markkinoi ja valmistaa metallirahoja, kolikkoaihioita, keräily- ja lahjarahoja sekä rahasarjoja. Suomen Rahapaja -konserni on euroalueen vahvin rahapaja ja yksi maailman suurimmista kolikkoviejistä. Yhtiön omistaa Suomen valtio. Suomalaisilla on mahdollisuus tutustua kolikoiden valmistamiseen tiedekeskus Heurekassa Kolikon tie -näyttelyssä. Lisää tietoa vuoden 2016 tapahtumista www.suomenrahapaja.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki