Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Suomen Lähetysseura kouluttaa seurakuntia turvapaikanhakijoiden vastaanottoon

Suomen Lähetysseura

Suomen Lähetysseura kouluttaa seurakuntia turvapaikanhakijoiden vastaanottoon

Julkaistu: 05.10.2015 klo 09:32
Julkaisija: Suomen Lähetysseura

Suomen Lähetysseura on aloittanut Hyvää turvaa -koulutuksen turvapaikanhakijoita vastaanottaville seurakunnille.

Erityisesti seurakuntien tarpeisiin kehitetty koulutuskokonaisuus keskittyy globaalin pakolaisuuden syihin ja mittakaavaan, kulttuurien kohtaamiseen sekä hyviin käytäntöihin vaikeista olosuhteista tulevien ihmisten kohtaamisessa. Pakettiin sisältyy turvapaikanhakijoiden vastaanotto- ja majoitustoiminnassa tarvittavia perusvälineitä, kuten konfliktitietoisuutta sekä psykososiaalisen tuen perusteita.

Joensuussa 30.9.2015 toteutetun päivän mittaisen avauskoulutuksen osanottajat pitivät sisältöä ajankohtaisena sekä kiinnostavana. Kun valtaosa Suomeen saapuvista turvapaikanhakijoista tulee tällä hetkellä Lähi-idästä, islamilaisen kulttuurin kohtaamiseen liittyviä kysymyksiä käsiteltiin paljon. Seuraava koulutus järjestetään Laitilassa 16.10.

Suomen Lähetysseura on evankelisluterilaisen kirkon lähetysjärjestö ja Suomen suurimpia kehitysyhteistyötä tekeviä järjestöjä. Se työskentelee 30 maassa lähes sadan paikallisen kirkon ja järjestön kanssa.

Lisätietoja: katastrofityön koordinaattori Timo Frilander, timo.frilander@suomenlahetysseura.fi, +358 43 8241 407

Suomen Lähetysseura on vuonna 1859 perustettu Suomen evankelis-luterilaisen kirkon lähetysjärjestö, joka toimii 30 maassa yhteistyössä paikallisten kirkkojen ja järjestöjen kanssa. Lähetysseura on myös ulkoasiainministeriön kumppanuusjärjestö ja yksi Suomen suurimpia kehitysyhteistyöjärjestöjä. www.suomenlahetysseura.fi