Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Suomen historian ensimmäinen Formula 2 ratamoottoriveneiden MM-osakilpailu Peurungassa 10.-12.6.2016

Peurunka

Julkaistu: 13.11.2015 klo 10:54
Julkaisija: Peurunka

Kansainvälinen moottoriveneliitto U.I.M. (Union Internationale Motonautique) on myöntänyt Suomelle järjestettäväksi historian ensimmäisen Formula 2 ratamoottoriveneiden maailmanmestaruusosakilpailun kaudella 2016.
Tämä on erittäin merkittävää koko lajille Suomessa, mutta myös todella odotettu ja tervetullut tapahtuma Peurunkaan joka sijaitsee Laukaassa, n. 25 min. ajomatkan päässä Jyväskylästä. Venekilpailu tulee olemaan suurin kansainvälinen tapahtuma Laukaassa ja MM-rallien jälkeen merkittävin kansainvälinen moottoriurheilutapahtuma Keski-Suomessa.

Formula 2 MM-sarja on osanottajamäärältään maailman suurin ratamoottoriveneiden sarja. Kaudella 2015 kovatasoiseen sarjaan on osallistunut 27 kuljettajaa 12 eri maasta. Formula 2 katamaraaniveneet käyttävät vähäpäästöisiä Mercuryn 200 hevosvoimaisilla Optimax-perämoottoreita. Minimipaino kalustolle kuljettajineen on 513 kg ja huippunopeudet hipovat jopa 190 km/h. On suuri kunnia saada nämä vesien sankarit vieraaksemme.

Veneet nähdään radalla monta kertaa.

Kilpailutapahtuman aluksi ajetaan veneiden huippunopeutta mittaava ennennäkemätön Midnight Speed Race, jossa veneet yksi kerrallaan tavoittelevat maksimaalista suoranopeutta kilpailualueella. Vapaita harjoituksia seuraavat mahdolliset karsinnat sekä kolmeosainen aika-ajo, jonka viimeiseen osioon selviytyy vain 6 nopeinta kuljettajaa. He saavat kukin kellottaa vielä yhden aikakierroksen yksin radalla. Kilpailutapahtuma huipentuu sunnuntaina ajettavaan Peurunka F2 GP-kilpailuun. Kaiken tämän lisäksi innokkaat juniorit nähdään kisaamassa Suomen mestaruuspisteistä.

Tapahtuma on merkittävä lisä suomalaiseen kesätapahtumien tarjontaan. Luvassa on ennen kokemattomia ja vauhdikkaita hetkiä ratamoottoriveneilyn parissa, konsertteja, venemessut, ohjelmaa lapsille, viihtymistä tuttavien ja ystävien seurassa… Tule jo kesä, ja Peurunka F2 GP!

Tervetuloa kuulemaan ja keskustelemaan lisää kesän vauhdikkaimmasta tapahtumasta Kylpylähotelli Peurunkaan, Peurunka Areenalle, tiistaina 17.11.2015 klo 10.00.

Lisätietoja tapahtumasta:

Seppo Virta

Toimitusjohtaja, Peurunka

Juha Knööppi

Palvelujohtaja, kylpylähotelli ja ravintolat, Peurunka

juha.knooppi@peurunka.fi

Markus Nenonen

Toimitusjohtaja, Saunarekka

markus.nenonen@saunarekka.fi

Kylpylähotelli Peurunka sijaitsee Keski-Suomessa, Laukaassa, n. 20 min ajomatkan päässä Jyväskylästä. Peurunka on tänä päivänä yksi suurimmista suomalaisista yksityisistä hotelleista. Vuonna 2011 kylpylä ja liikuntatilat uudistettiin kokonaan. Investointiin käytettiin noin 13 miljoonaa euroa.