Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Suomalaisesta tangosta juhlaraha vuonna 2017 - Juhlaraha lyödään suomalaisten valitsemasta tangokappaleesta

Suomen Rahapaja Oy

Julkaistu: 05.07.2016 klo 10:57
Julkaisija: Suomen Rahapaja Oy

Suomen Rahapaja lyö vuonna 2017 hopeisen juhlarahan suomalaisen tangon kunniaksi. Suomen Rahapaja ja Seinäjoen Tangomarkkinat järjestävät heinäkuussa 2016 äänestyksen, jossa kerätään suomalaisilta mielipidettä siitä, minkä tangokappaleen perusteella he haluavat juhlarahan suunniteltavan. Suomen Rahapajan juhlarahat lyödään valtiovarainministeriön päätöksellä Vantaalla.

Suomen Rahapajan juhlavuoden 2017 juhlarahat ovat mukana Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuoden Suomi 100 -ohjelmassa. Suomen Rahapajan viestintäjohtaja Henna Karjalainen kertoo, että suuren yleisön huomioivat uudenlaiset tavat toteuttaa juhlarahoja, sopivat hyvin juhlavuoden teemaan ”Yhdessä”.

”Odotamme, että huippusuosittujen Tangomarkkinoiden aikaan äänestyksemme tavoittaa monet suomalaiset ja pääsemme jatkamaan juhlarahadesignin suunnittelua äänestystuloksen perusteella," sanoo Henna Karjalainen.

"Tämä on vahva signaali Seinäjoen Tangomarkkinoille ja suomalaiselle tangolle, erityisesti kun itsenäinen Suomi täyttää 100 vuotta ensi vuonna. Juhlaraha symboloi suomalaisen tangon ainutlaatuisuutta sekä sen kulttuurisesti merkittävää osaa Suomen historiassa ja nykypäivässä," Seinäjoen Tangomarkkinoiden hallituksen puheenjohtaja, kauppaneuvos Kalle Lähdesmäki kertoo.

Äänestykseen voi osallistua 4.7.-14.8.2016 osoitteissa www.suomenrahapaja.fi ja www.tangomarkkinat.fi sekä Seinäjoen Tangomarkkinoilla. Seinäjoen Tangomarkkinat 6. - 10.7.2016.

Suomen Rahapaja Oy:

Henna Karjalainen

viestintäjohtaja

henna.karjalainen@mint.fi

Seinäjoen Tangomarkkinat Oy:

Kalle Lähdesmäki

hallituksen puheenjohtaja

kallejohannes.lahdesmaki@gmail.com

Martti Haapamäki

taiteellinen johtaja

martti.haapamaki@sen.fi

www.tangomarkkinat.fi